ثروتمندترین فرد روی کره زمین چه کسی بود؟

امروزه وقتی صحبت از ثروتمندترین فرد جهان می‌شود، افراد مشهوری مثل بیل گیتس یا ایلان ماسک را به یاد می‌آوریم در صورتی که حقیقت چیز دیگری است.

ثروتمندترین فرد روی کره زمین چه کسی بود؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،منسا موسی فرد متمولی بود که ثروت قابل توجه خود را با تجارت طلا و نمک به دست آورد .

این شخص  آن زمان در غرب آفریقا فراوان زندگی می کرد اما با این که بزرگترین ثروت جهان را داشت، ناشناخته مانده بود. تا اینکه تصمیم گرفت به مکه برود. در اینجا بود که دنیا وسعت ثروت و گنج‌های او را دید.

کاروان او شامل بیش از ۶۰ هزار نفر بود. کاروان از قاهره و مدینه گذشت و در نهایت به مکه رسید. لازم به ذکر نیست که آن‌ها صد‌ها حیوان و مقدار زیادی طلا همراه خود داشتند. همراهان او طلا‌ها را به مردم خیابان‌ها بخشش می‌کردند! اقتصاددانان و مورخان معتقدند که سفر آن‌ها از آفریقا به مکه اقتصاد جهان را برای مدتی به طور کامل تغییر داد، چون موسی کالاهای بسیاری خریداری کرد که گردش طلا در جهان را افزایش داد. تصور کنید ثروتی داشت که مسیر تاریخ را تغییر داد.


بیشتر بخوانید:تعداد میلیاردرهای دنیا در سال 2017 +نقشه


او یک مرد مومن بخشنده و سرافراز بود که هزاران مسجد ساخت. همچنین او یکی از مشهورترین مساجد جهان را در مالی ساخت. اگر ثروت او را با تورم امروز محاسبه کنیم، تخمین زده می‌شود که حدود ۴۰۰ میلیارد دلار ثروت داشته است. برای مقایسه، ثروتمندترین فردی که در حال حاضر در جهان زندگی می‌کند جف بزوس رئیس آمازون است که ثروت خالص او ۹۰ میلیارد دلار است.

ثروتمندترین فرد روی کره زمین چه کسی بود؟

منبع:برترین ها

انتهای پیام/

با ثروتمندترین فرد تاریخ آشنا شوید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۷
خداوند به دل هر کی نگاه میکنه ثروت میده
آخرین اخبار