سند توسعه شیلات یکی از اسناد مهم اقتصاد و اشتغال در سیستان و بلوچستان

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: یکی از اسناد مهمی که در سیستان و بلوچستان با نگاه اقتصاد و اشتغال اجرا شده سند توسعه و چشم انداز شیلات است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  هدایت الله میرمرادزهی مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان در بازدید مدیر عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور از ظرفیت‌های شیلاتی و کشاورزی سواحل مکران در چابهار افزود: طبق مطالعات دریایی انجام شده، سواحل استان ظرفیت ایجاد هفت شهرک شیلاتی را دارد که انتظار می‌رود مطالعه، ایجاد و راه اندازی حداقل یک شهرک پایلوت شیلاتی در این سواحل انجام شود.

وی بیان کرد: با وجود همه مشکلات امسال صید در استان نسبت به سال گذشته از رشد خوبی برخوردار بوده است و اکثر شناور‌های لنج آب‌های دور استان با بیش از ۷۰ درصد ظرفیت صید خود به ساحل بر می‌گردند و شاهد تخلیه ماهی بسیار خوبی در همه بنادر صیادی استان هستیم.

وی ادامه داد: صیادان استان با پیمودن مسیر طولانی و تحمل سختی و خطر‌های این سفر دریایی به عنوان سربازان اقتصادی کشور سبب اشتغال زایی و تولید برای کشور می‌شوند.

میرمرادزهی تصریح کرد: شیلات سیستان و بلوچستان امروزه ۷۰ درصد ماهیان صنعتی کشور را تأمین می‌کند و علاوه بر آن مصولات ما به کشور‌های روسیه، امارات و چین صادر می‌شود و ما علاوه بر این‌ها برداشت ماهیان غیر مأکول مثل: ماهی نعل اسبی، سلطان ابراهیم و ماهی مرکب و ... را هم در برنامه داریم که بیشتر صادر می‌شود. از این رو بخش شیلات در سیستان و بلوچستان یکی از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های مهم در توسعه و اشتغال است که در زمینه صادرات، غذای سلامت و تأمین مواد اولیه کارخانجات منطقه کاربرد دارد.

مدیرکل شیلات استان اظهار کرد: توجه به مزارع پرورش میگو، توسعه پرورشگاه‌های ماهی در قفس، توسعه و تکثیر آبزیان، ایجاد و توسعه بنادر ماهیگیری، صیادی و تخلیه صید، کارخانه‌های تون و پودرماهی طرح‌هایی هستن که در چشم انداز برنامه ششم توسعه پیش بینی شده اند و می‌توانند نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته باشند.

انتهای پیام/گ

توسعه شیلاتسند مهم اقتصاد و اشتغال سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار