گلریزان کتاب در کرمان

سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان، از برگزاری دو طرح بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کتاب خوانی در کرمان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی سرپرست معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری کرمان گفت: طرح گلریزان کتاب و مسابقه‌ی کتابخوانی دو طرحی هستند که فرایند برگزاری آنها در کرمان، با برپایی ایستگاه‌های مختلف در این شهر آغاز شده است.


وی افزود: این برنامه‌ها طی تفاهم نامه‌ی منعقد شده با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان و موسسه ژرفای ایده‌ها و همچنین همکاری و حمایت بخش خصوصی به اجرا در می‌آید.


حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه، از توجه برگزار کنندگان به مناطق محروم و کم برخوردار استان خبر داد و تصریح کرد: در اجرای این دو طرح، همه‌ی هم استانی‌های عزیز می‌توانند مشارکت داشته باشند.


وی ادامه داد: برای تبلیغ و اجرای این برنامه‌ها در آن مناطق نیز رایزنی‌های خوبی صورت گرفته که زمینه مشارکت همگانی فراهم گردد.


محمدرضا حاجی‌زاده مجری طرح «گلریزان کتاب و مسابقه‌ی کتاب‌خوانی دانش‌آموزان» نیز در خصوص نحوه اجرای این برنامه ها گفت: طرح گلریزان کتاب از 7 بهمن ماه 96 تا پایان 15 فروردین ماه 97 ادامه خواهد داشت و همکاران ما در نقاط مختلف به جمع‌آوری کتاب‌های اهدایی افراد خواهند پرداخت.


وی با بیان این که در این طرح برای بخش مسابقه کتابخوانی، شش کتاب که یکی رایگان و مابقی با مبلغ اندکی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد؛ افزود: چهار گروه کتاب برای چهار رده سنی یک تا سه سال، 3 تا 6سال، 6 تا 9 سال و 9 تا 12 سال در نظر گرفته شده تا بعد از مطالعه‌ی آن‌ها در مسابقه شرکت کنند.


حاجی‌زاده اظهار کرد: کودکان و دانش‌آموزان بعد از مطالعه‌ی کتاب‌های مذکور، در زمان اعلام شده، به سایت www.fekramooz.ir مراجعه کرده و به سوالات پاسخ دهند تا در پایان فروردین ماه 97 برندگان در قرعه‌کشی شرکت داده شوند.


وی عنوان کرد: به نفرات برتر یک دستگاه خودرو و همچنین 12 دوچرخه و 40 کارت هدیه 50 هزار تومانی، 12 سفر کربلا، 25 سفر مشهد، 12 لپ تاپ و 12 تبلت هم به دیگر برندگان این مسابقه به قید قرعه اهدا خواهد شد.


وی به طرح گلریزان کتاب به عنوان بخش دیگر این طرح اشاره کرد و گفت: بعد از جمع‌آوری، کتاب‌ها توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ممیزی می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه بعد از این کار، کتاب‌های لغو مجوز شده و فاقد مجوز ارشاد اسلامی و نیز کتاب‌های پاره و غیر قابل استفاده جمع‌آوری و خمیر می‌شوند و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرند، اظهار کرد: مابقی کتاب‌های تایید شده نیز در اختیار کتابخانه‌های مناطق محروم و هم استانی‌های عزیز در این مناطق قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ی

برگزاری مسابقه‌ی بزرگ کتاب خوانی و گلریزان کتاب در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار