مرکز رادیو تراپی قزوین، امید بخش بیماران سرطانی

ساخت مرکز درمان سرطان در قزوین، امید بیماران مبتلا به این بیماری را برای بهبود افزایش داده است.

مرکزرادیو تراپی قزوین، امید بخش بیماران سرطانی به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛کلنگ ساخت اولین مرکز درمان سرطان در استان قزوین خرداد ماه ۹۴ با مشارکت خیران در بیمارستان ولایت قزوین به زمین زده شد تا نوید بخش روز‌های خوبی برای بیماران مبتلا به این بیماری باشد.

این مرکز در سه طبقه، دارای بخش‌های بستری، شیمی درمانی و رادیو تراپی است و در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع ساخته می‌شود.

همچنین این مرکز دارای مهمانسرا برای اسکان بیماران و همراهان آنان است.

 پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز درمان سرطان

رییس دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید: با کمک خیران و دانشگاه علوم پزشکی تاکنون ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت این مرکز هزینه شده است.

به گفته دکتر مهرام، این مرکز ۵۰ درصد پیشرفت دارد و برای تکمیل آن به ۱۵ میلیارد تومان دیگر نیاز است که نیازمند کمک خیران هستیم.

افزایش بیماران سرطانی

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین می‌گوید: آمار دقیقی از بیماران سرطانی استان نیست، اما در سال نودو سه، هزار و ۶۷۹ بیمار سرطانی شناسایی شدند و هر سال حدود ۱۵۰ نفر به این تعداد اضافه می‌شود.

دکتر فرخزاد افزود:  شایع‌ترین نوع این بیماری در استان به ترتیب سرطان پوست، پستان و معده است.

مشکلات مالی و رنج سفر به استان‌های همجوار برای درمان

مادر یکی از بیماران سرطانی می‌گوید: فرزندش یازده سال سن دارد، از ۹ سالگی با بیماری سرطان لنفوم دست و پنجه نرم می‌کند، اما ناچار است برای درمان رنج سفر به زنجان را به جان بخرد.

خانم سلامی گفت: امکانات بیمارستان‌های استان قزوین برای درمان مناسب نیست به زنجان می‌رویم و چون روند درمان طولانی است در منزل اقوام ساکن می‌شویم.

وی همچنین با اشاره به هزینه‌های درمان این بیماری گفت: سه ماه است که علی روز‌های سخت شیمی درمانی را سپری می‌کند و تا بحال ۱۵ میلیون تومان برای درمان او هزینه کرده ایم، اما بیشتر اوقات از حضور من و پدرش محروم است و بخاطر شغل مان مجبوریم خیلی وقت‌ها رفت و آمد کنیم تا کارمان را که تنها منبع درآمد برای زندگی و ادامه‌ی درمان اوست، از دست ندهیم.

خانم سلامی ادامه داد: خانواده‌های زیادی هستند که با گرفتن وام و قرض فرزند یا خودشان را درمان می‌کنند و در این میان هزینه رفت و آمد به استان‌های تهران، البرز و زنجان، زندگی و مخارج آن را را برایشان دشوارتر کرده است.

درمان رایگان بیماران مبتلا به سرطان

اما رئیس بیمارستان ولایت قزوین خبر خوشی برای علی و دیگر بیماران سرطانی استان دارد.

 کرمی می‌گوید: در این مرکز با ۴۰ تخت در بخش شیمی درمانی و دو دستگاه رادیوتراپی، همه بیماران مبتلا به سرطان در استان رایگان درمان خواهند شد.

وی افزود: خانواده‌ها فقط هزینه ناچیزی برای خرید دارو پرداخت خواهند کرد.

 کرمی اضافه کرد: به دلیل طولانی بودن درمان این بیماری که گاهی تا ۴۰ روز طول می‌انجامد، بیماران و همراهان او می‌توانند در مهمانسرای این مرکز اقامت کنند.

به گفته رییس بیمارستان ولایت مرکز درمان سرطان قزوین خرداد سال آینده به بهره برداری می‌رسد و حتی بیماران استان‌های مجاور هم می توانند در این مرکز درمان شوند.

اهدای یک دستگاه رادیوتراپی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین

رییس بنیاد بیماری‌های خاص که به قزوین سفر کرده بود در دیدار با استاندار از اهدای یک دستگاه رادیوتراپی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین خبر داد.

فاطمه هاشمی رفسنجانی گفت: بنیاد برای مرکز رادیوتراپی بیمارستان ولایت قزوین، یک دستگاه شتاب دهنده در نظر گرفته است و با آماده شدن ساختمان، آن را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قزوین قرار خواهد داد.

بیماران سرطانی امیدوار به ساخت این مرکز

از خانم سلامی درباره ساخت مرکز درمان سرطان قزوین پرسیدم،که وی اظهار بی اطلاعی کرد.

او وقتی خبر افتتاح مرکز درمان سرطان در استان را در خرداد ماه آینده شنید، برق امیدی در چشمهایش درخشید و گفت:«مطمئنم وقتی با پسرم تماس بگیرم و بگویم خیلی خوشحال می‌شود».

گزارش از مرضیه احمدی

انتهای پیام/پ

برچسب ها: دهه فجر ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار