یزد یک سند روشن برای توسعه ملی کشور است/باید انقلاب را برای نسل جوانمان بازآفرینی کنیم

معاون اول رئیس جمهور گفت: یزد با فرهنگ و تاریخی که دارد یک سند درخشان برای ملت ایران است .

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان یزد اظهار داشت: انقلاب ما اینگونه نبود که فقط رژیم شاه را نخواهیم بلکه در انقلابی ورود کرده بودیم که می‌دانستیم چه می‌خواهیم.

وی افزود: مردم ما به دنبال استقلال، مردم سالاری بودند و می‌دانستند که نظام ما باید از جهات مختلف اقتصادی، سیاسی و ... از استقلال برخوردار شود.

جهانگیری تاکید کرد: باید حتما شرایط انقلاب را برای نسل جوانمان بازآفرینی کنیم، حتما در اداره کشور مشکلاتی بوده و با نقطه مطلوبی که امام ترسیم کرده بودند، عقب هستیم.

یزد یک سند روشن برای توسعه ملی کشور است/باید انقلاب را برای نسل جوانمان بازآفرینی کنیم

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: البته باید این سوی قضیه را نیز نگاه کنیم و ببینیم که کجا بودیم و امروز به کجا رسیده ایم.

وی تاکید کرد: حتی اگر از نگاه توسعه به دغدغه‌های انقلاب نگاه کنیم، به طور قطع بازآفرینی ارزش‌های انقلاب برای ما مفید خواهد بود و مهمترین میراثی که از این انقلاب برای ما باقی مانده است این است که با گفتگوی صریح و صادقانه با مردم می‌توانیم بر هر بحرانی غلبه کنیم.

جهانگیری ادامه داد: اگر مردم به مدیریت کشور اعتماد پیدا کنند و ما مسئولان نیز نیروی خودمان را در اصطحکاک با یکدیگر قرار ندهیم، مسائل پیش روی کشور حل خواهد شد.

وی افزود: یزد با فرهنگ و تاریخی که دارد یک سند درخشان برای ملت ایران است و یزد الگو است، یزد یک سند روشن برای توسعه ملی کشور است و اگر بخواهیم سندی برای کشور معرفی کنیم، حتما یزد یکی از آنهاست و این مدل هم در دیانت، هم صنعت، هم گردشگری، هم در فرهنگ و در بسیاری از نقاط دیگر قابل مشاهده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: اقوام مختلف که در ایران زندگی می‌کنند، پاره تن ایران هستند و همه ما باید در رفتار‌هایی که انجام داده ایم، بازنگری کنیم.

وی تصریح کرد: اهل سنت نیز باید در جایگاه خود قرار گیرند و در این زمینه یزد نیز یک الگو است، زیرا گفتگو را راه حل بسیاری از مشکلات قرار داده اند و با ادیان مختلف زندگی مسالمت آمیز داشته اند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی در کشور نیست که بدون وحدت حل نشود، گفتگوی ملی راه حل مشکلات کشور است، جریانات سیاسی با هم حرف بزنند، نهاد‌های سه گانه با هم حرف بزنند همه اگر کنار هم باشیم از مشکلات پیش روی خود عبور خواهیم کرد.

تاکنون ۳۰ میلیارد دلار موافقت نامه فاینانس داشته ایم

وی با بیان اینکه برای عبور از بحران‌ها باید اقدامات بزرگتری نیز انجام دهیم، افزود: باید طرح‌های بزرگ در زمینه‌های مختلف اجرا کنیم در زمینه‌های نفت، فولاد، پتروشیمی، منابع معدنی و ... که این‌ها نیاز به منابع دارد، منابع به سرعت به سمت ایران می‌آید، زیرا ایران جاذبه و ثبات دارد به نحوی که ما تاکنون ۳۰ میلیارد دلار موافقت نامه فاینانس داشته ایم.

جهانگیری بیان کرد: اروپایی‌ها اکنون به دنبال راه‌هایی هستند که خط اعتباری به شرکت‌های خود که بتوانند با ایران کار کنند و این یعنی دنیا آماده کار کردن با ما است، اما بسیاری به این مسائل بدبین هستند و هنوز نمی‌خواهند باور کنند که کشور ما امروز به این شرایط رسیده است.

اختصاص۱۲ هزار میلیارد تومان وام برای اشتغال روستاییان 

وی افزود: امسال ۱۲ هزار میلیارد تومان وام با نرخ سود شش درصد برای اشتغال روستاییان اختصاص داده‌ایم و اگر بخشدار و فرمانداری نتواند از این فرصت استفاده کند باید به مردم پاسخگو باشد.

جهانگیری ادامه داد: برای طرح‌های بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که استان‌ها باید از آن استفاده کنند.

وی اظهار داشت: در حوزه گردشگری نیز حمایت می‌کنیم و هیچ بخشی مانند گردشگری نمی‌تواند برای تبادل فرهنگی و درآمدزایی کارآمد باشد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: بخش خصوصی یزد بر اساس شناختی که من دارم، بهترین سرمایه و فرصت برای توسعه این استان است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.