آیا AFC برای میزبانی ایران از عربستان تصمیم می گیرد؟

بحث انتخاب میزبان تیم های ایرانی‌ از نمایندگان عربستان به سوژه ای حساس تبدیل شده است.

آیا AFC می تواند برای میزبان تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان تصمیم بگیرد؟به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درحالی که فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه های استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز هفته گذشته به طور رسمی دوحه قطر را به عنوان میزبان بازی هایشان مقابل نمایندگان عربستان در رقابت های مرحله گروهی فصل ۲۰۱۸ لیگ قهرمانان آسیا معرفی کردند اما در روزهای اخیر برخی رسانه های سعودی به نقل از AFC گزارش داده اند که ورزشگاه سیب عمان به عنوان محل دیدار استقلال- الهلال و تراکتورسازی- الاهلی انتخاب شده است.

برهمین اساس روزبه وثوق احمدی، عضو کمیته انضباطی AFC و یکی از نمایندگان فدراسیون فوتبال ایران در پرونده مناقشه با تیم های عربستانی در گفت و گو با خبرنگار ما تصریح کرد: تا جایی که من اطلاع دارم فدراسیون فوتبال کشور قطر را به عنوان محل دیدار نمایندگان کشورمان با تیم های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا به AFC معرفی کرده است و حتی مسئولان فدراسیون فوتبال قطر با میزبانی این دیدارها موافقت کرده اند. از طرفی تاکنون هیچ یک از منابع رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا درمورد اینکه عمان به عنوان میزبان دیدار تیم های ایرانی و عربستانی انتخاب شده است هیچ اظهار نظری نکرده اند.

او ادامه داد: در شرایطی که تیم های ایرانی از حق میزبانی خود مقابل تیم های عربستانی محروم شده و با حکم AFCمجبور هستند در زمین بی طرف به میدان بروند نبایست کنفدراسیون فوتبال آسیا مانعی بر سر راه انتخاب زمین بی طرف از سوی نمایندگان کشورمان ایجاد کند و باید AFC به فدراسیون فوتبال ایران و ۲ باشگاه استقلال و تراکتورسازی اجازه دهد تا در هر کشوری که می خواهند از تیم های عربستانی میزبانی کنند.

وثوق احمدی خاطرنشان کرد: در صورتی که AFC با اعمال نفوذ عربستانی ها اجازه ندهد تیم های ما در زمین مدنظرشان به مصاف عربستانی ها بروند حق شکایت برای فدراسیون فوتبال به نهادهای بالاتر محفوظ است و از آن طریق می توانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

رئیس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون فوتبال در پایان گفت: به هر حال تاکنون هیچ یک از مسئولان AFC درباره اینکه عمان میزبان دیدار تیم های ایرانی و عربستانی باشد اظهارنظر نکرده است و به نظر می رسد این خبر جوسازی رسانه های سعودی است.

انتهای پیام/

میزبانی تیم های ایرانی از نمایندگان عربستان در زمین بی طرف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار