مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ؛

ایفای نقش در اقتصاد ملی، راهبرد منطقه آزاد چابهار

مدیرعامل منطقه آراد چابهار ایفای نقش در اقتصاد ملی، جلب مشارکت جوامع محلی، تقویت مناسبات بین‌المللی، تقویت اقتصاد منطقه‌ای و انتقال تکنولوژی را از جمله دیگر راهبرد‌های منطقه آزاد چابهار عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالرحیم کردی مدیرعامل سازمان منطقه آراد چابهار گفت: پتروشیمی، فولاد، شیلات، شهرک تخصصی شیلات، فرآوری و بسته‌بندی و صادرات محصولات شیلاتی و بسته‌بندی و فرآوری ماهیان غیرماکول می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد محلی مردم منطقه ایفا کند.

کردی اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های منطقه آزاد چابهار جلب مشارکت جوامع محلی است.

وی در اینباره تصریح کرد: در این زمینه توفیقات خوبی داشتیم به صورتی که با خدمات آموزشی و فرهنگی به دنبال آموزش مهارت به ۱۰۰۰ بیکار بومی هستیم تا از بیکار بدون مهارت به بیکار ماهر برای به کارگیری در صنایع محلی تبدیل شوند. همچنین در حوزه فرهنگی و آموزش و پرورش نیز برنامه ‎‌های متنوعی انجام داده ‎ ایم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار گفت: با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب بر توسعه سواحل مکران و ضرورت توجه به گنج پنهان نهفته در این سواحل، نگاه‌های مسئولین کشور به سواحل مکران و چابهار معطوف شده و دولت هم برنامه‌های توسعه‌ای برای جنوب و سواحل مکران در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی و توسعه صنایع دریایی نیز در طرح پهنه‌بندی سواحل مکران لکه‌گذاری شده است، اما هنوز اقدامی برای اجرایی شدن آن انجام نشده است که اصلی‌ترین دلیل آن نیز نبود سرمایه‌گذار و یا مراجعه نکردن سرمایه‌گذار در این حوزه است.

کردی با اشاره به اینکه برای بهره‌مندی بیشتر جامعه محلی بر صنایعی که مبتنی بر مزیت ‎‌های رقابتی هستند تمرکز کردیم، گفت: در همین رابطه نخستین مجموعه پرورش ماهی در قفس را در ساحل تیس راه‌اندازی کردیم که فعالیت خود را آغاز کرده و در حال پرورش ماهی است.

کردی در خصوص همکاری با کشور‌های همسایه نیز ادامه داد: با عمان مذاکرات خوب اقتصادی داشتیم و یکی از اهداف ما در چابهار توسعه مناسبات اقتصادی با این کشوراست. از این رو یک کنسرسیوم لجستیک را تشکیل داده‌ایم و یک شرکت عمانی در این کنسرسیوم حضور دارد. هدف از تشکیل این کنسرسیوم کاهش قیمت تمام شده بار در چابهار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: مجموعه این اقدامات چابهار را در مسیر صنعتی شدن قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف و مسئولیت‌های مدیران در مناطق آزاد تسهیل روند راه اندازی کسب و کار است، گفت: امروز فرایند اداری شروع کسب و کار و ثبت شرکت در چابهار دو روزه به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/ع

 یکی از راهبرد‌های منطقه آزاد چابهار جلب مشارکت جوامع محلی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار