معاون اموراسناد و سردفتران ثبت اسناد و املاک کشور در خراسان شمالی:

ثبت الکترونیکی انقلاب و تحولی بزرگ در بخش اسناد ایجاد کرد

معاون امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت:ثبت الکترونیکی انقلاب و تحولی بزرگ در بخش اسناد ایجاد کرد که از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛محمد هاشمی مقدم بعدازظهر شنبه در مراسم افتتاح کانون سر دفتران و دفتر یاران خراسان شمالی اظهار کرد: ثبت الکترونیکی اسناد درجهت خدمت ارزنده و شایسته به مردم فداکار این نظام گذاشته شده است.

وی افزود: ثبت الکترونیکی انقلاب و تحولی بزرگ در بخش اسناد ایجاد کرد که از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی با گلایه از لایحه بودجه در خصوص واریز سهم ۴۲ درصدی ثبت اسناد و املاک کشور به حساب جمعیت هلال احمر، بیان کرد: اکنون که از حالت ثبت سنتی به سمت ثبت الکترونیکی پیش رفته ایم و نیاز به حمایت بیشتر داریم متاسفانه سهم این سازمان به حساب جمعیت هلال احمر واریز می‌شود.

معاون امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: قطعا برای عبور از مشکلات و ایجاد تحولات بیشتر به منظور ارائه خدمات نوین به مردم نیاز به حمایت داریم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به طرح کاداستر اشاره کرد و گفت: طرح کاداستر بزرگ‌ترین تحول در جهت تثبیت مالکیت و پیشگیری از هرگونه تعرض به اموال مردم و اراضی ملی است، اما قانون و مبنایی که برای هزینه کرد در اجرای آن وجود دارد، سالانه برای نهادی به غیر از سازمان اسناد هزینه می‌شود.

هاشمی مقدم مطرح کرد: ضرورت دارد این قانون از طریق نمایندگان مجلس و یا افرادی که می‌توانند پیگیری کنند، رفع شود در غیر این صورت سازمان ثبت اسناد نمی‌تواند این وظیفه مهم را بدون حمایت انجام دهد.

این مسئول کشوری افزود: باتوجه به اینکه کانون‌های سر دفتران و دفتر یاران کاملا به امورات داخلی تسلط دارند، انتظارمی رود در جهت رفع مشکلات بهتر از سازمان ثبت اسناد و املاک تصمیم گیری کنند.

وی تصریح کرد: همچنین کانون سر دفتران و دفتر یاران می‌تواند در جهت رفع چالش‌های بین سردفتران اقدام کنند تا به سازمان مکاتبه‌ای ارسال نشود.

معاون امور اسناد و سردفتران سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت: سردفتران و دفتر یاران به منظور ارتقاء کیفیت کار می‌توانند با برنامه ریزی دوره‌های آموزشی لازم را با همکاری کانون برگزار کنند.

هاشمی مقدم درباره نحوه آشنایی مردم با ثبت اسناد و املاک به صورت الکترونیکی، اظهار کرد: ضرورت دارد سردفتر داران مردم را با برنامه جدید ثبت الکترونیکی آشنا کنند.

وی ابراز امیدواری که دوره اول کانون دفتر داران و سردفتر دارن خراسان شمالی به اتمام برسد تا دوره دوم و سوم تشکیل بشود.

انتهای پیام/ف

ثبت الکترونیکی انقلاب و تحولی بزرگ در بخش اسناد

برچسب ها: دهه فجر ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.