احتمال گسترش عملیات ترکیه در شمال سوریه/ کشته شدن ۸ نظامی تُرک در عفرین

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از احتمال گسترش عملیات کشورش در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه روز شنبه اعلام کرد کشورش حضور شبه نظامیان کُرد سوریه را «در هیچ نقطه‌ای» از امتداد مرز‌های جنوبی‌اش تحمل نخواهد کرد.

 ابراهیم کالین به طور ضمنی اشاره کرد که احتمال دارد آنکارا عملیات نظامی خود را که هم اکنون در منطقه عفرین سوریه جریان دارد به سمت شرق این منطقه گسترش دهد.

کالین افزود اولین درخواست ترکیه این است که شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به ی پ گ به سمت شرق رودخانه فرات حرکت و شهرک منبج را که نیرو‌های آمریکایی حامی جنگجویان کرد سوریه در آن مستقر هستند، ترک کنند.

ترکیه روز بیستم ژانویه عملیات خود را در سوریه شروع کرد و در حال حاضر مشغول نبرد با جنگجویان ی پ گ در عفرین در شمال غرب سوریه است. آنکارا، ی پ گ را یک «گروه تروریستی» و شاخه‌ای از شورشیان کرد داخل ترکیه می‌داند.

کالین از آمریکا خواست خود را از ی پ گ جدا کند و افزود آنکارا به تماس با «متحدان آمریکایی‌مان برای اجتناب از هرگونه رویارویی» ادامه خواهد داد.

شبکه تلویزیونی الحدث نیز گزارش داد ترکیه اعلام کرده است در درگیری‌های امروز در منطقه عفرین سوریه هشت نظامی ترکیه کشته شده‌اند.

انتهای پیام/

ترکیه از احتمال گسترش عملیات خود به شرق عفرین خبر داد

برچسب ها: سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار