مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس:

فرودگاه شیراز پشتیبان فرودگاه اصفهان شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: با امضای ۲ تفاهم نامه فرودگاه بین المللی شیراز همیار فرودگاه بین المللی اصفهان و نیز معین فرودگاه مهرآباد تهران شد.

فرودگاه شیراز پشتیبان فرودگاه اصفهان شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛رضا بدیعی فرد مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در مراسم افتتاح همایش مدیران ایمنی فرودگاه‌های کشور در شیراز با اشاره به امضاء تفاهم نامه فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان همیار فرودگاه بین المللی اصفهان و نیز معین فرودگاه مهرآباد که با حضور مقام‌های کشوری و استانی شیراز برگزار شد، گفت: در موضوع مدیریت بحران، شرکت فرودگاه‌های کشور طرحی را اجرا کرده که در آن مشخص می‌شود در مواقع مشکلات مختلف چه فرودگاهی در کشور می‌تواند معین فرودگاه دیگر قرار بگیرد.

وی بیان کرد: برای دیگر فرودگاه‌های کشور نیز چنین تفاهم نامه‌ای طراحی و پیش بینی شده که امضای ۲ تفاهم نامه در شیراز آغاز اجرای این طرح بوده است.

بدیعی فرد درباره برگزاری همایش چهار روزه مدیران ایمنی فرودگاه‌های کشور در شیراز نیز تصریح کرد: در این همایش موضوعات پدافند غیرعامل، مسائل ایمنی، مدیریت بحران و صنعت هوانوردی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس ادامه داد: امروز در تمام دنیا موضوع ایمنی با توجه به تغییراتی که در حوزه هوانوردی ایجاد شده و بیشترین سوانحی که  برای هواپیما بر روی زمین اتفاق می‌افتد، نگرانی‌ها به این حوادث بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.

بدیعی درباره سطح ایمنی فرودگاه بین المللی شیراز اضافه کرد: یکی از کار‌های بسیار مهم در حوزه فرودگاهی، دریافت گواهینامه فرودگاهی و حفظ اعتبار آن موضوعی بوده که مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل فرودگاه‌های فارس اظهار کرد: ایرلاین‌های خارجی به شرطی حاضر به فرود در فرودگاه‌های دیگر کشور‌ها هستند که آن فرودگاه دارای گواهینامه بین المللی باشد و داشتن این گواهینامه نیز مستلزم برخورداری از برخی شرایط استاندارد است.

وی گفت: فرودگاه شیراز موفق به دریافت این گواهینامه به شرط انجام برخی اصلاحات شده که هم اکنون این گواهینامه در مرحله تمدید قرار دارد.

بدیعی فرد افزود: درباره برخی اصلاحات نیز طی ۲ سال گذشته اقداماتی از جمله بهسازی و نوسازی سطوح پروازی و رفع نواقص آنها، ارتقای تجهیزات ایستگاه آتش نشانی فرودگاه شیراز به عنوان یکی از مجهزترین ایستگاه‌های ایمنی آتش نشانی در کشور و در حوزه ناوبری هوایی نیز ارتقای سیستم فرکانسی را انجام شده است.

انتهای پیام /ت

 فرودگاه شیراز همیار فرودگاه اصفهان شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار