هشدار ترکیه به سربازان آمریکایی مستقر در شمال سوریه

ترکیه بار دیگر به نظامیان آمریکایی مستقر در شمال سوریه هشدار داد در صورت پوشیدن «یونیفورم تروریست‌ها» احتمال دارد هدف حمله قرار گیرند.

ترکیه مجدداً به سربازان آمریکایی مستقر در شمال سوریه هشدار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه روز یکشنبه بار دیگر با گسترش حمله خود در شمال سوریه به نظامیان آمریکایی مستقر در این منطقه هشدار داد در صورت پوشیدن «یونیفورم تروریست ها» احتمال دارد هدف حمله قرار گیرند.

شهر راهبردی منبج در حدود 100 کیلومتری شرق منطقه عفرین در شمال غرب سوریه قرار دارد و آنکارا از 20 ژوئیه حمله نظامی به این شهر را با عنوان «شاخته زیتون» آغاز کرده است. هدف این حمله بیرون راندن یگان های مدافع خلق کُرد (ی پ گ YPG)، گروهی کُرد که آنکارا آن را به عنوان سازمان تروریستی تلقی می کند از این شهر است. 

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان ترک CNN-Turk هشدار داد «در صورتی که آنها از منبج خارج نشوند در این صورت ما به سوی منبج و شرق رودخانه فرات خواهیم رفت».

وی گفت: «ما هرگز در پی درگیری با آمریکا در منبج، شرق فرات یا جای دیگر نیستیم اما آمریکایی ها باید از حساسیت های ترکیه آگاه باشند. در صورتی که نظامیان آمریکایی در حمله ای علیه ارتش لباس تروریست ها را به تن داشته باشند یا در بین تروریست ها باشند امکان تمایز آنها وجود ندارد».

معاون نخست وزیر ترکیه به تصاویری اشاره کرد که چند سال قبل در رسانه ها منتشر شد و در آنها سربازان آمریکایی در شمال سوریه با یونیفورم های ی پ گ دیده شدند.

هفت سرباز ترکیه ای روز شنبه در درگیری در منطقه عفرین کشته شدند. پنج نفر از آنها در حمله به یک تانک جان خود را از دست دادند. رسانه های طرفدار دولت ترکیه گزارش دادند این حمله با یک موشک ضد تانک که آمریکا در اختیار ی پ گ قرار داده است انجام شد اما آمریکا این خبر را تایید نکرده است.

 

انتهای پیام/

 

ترکیه به نظامیان آمریکایی هشدار داد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار