۳۵۰ هزار دانش آموز در المپیاد ورزشی استانی

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۳۵۰ هزار دانش آموز امسال در المپیاد ورزشی استانی شرکت کردند و در کشور نیز رتبه سوم را جذب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمود معزی، معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان بیان داشت: اعتقاد داریم یک تعلیم و تربیت غیررسمی گریبان گیر تعلیم و تربیت رسمی کشور شده است؛ با جذابیت و شیرینی دانش آموزان را به خود جلب کرده و بر ماست که از دانش آموزان و فرزندان خود مراقبت کنیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین مؤلفه های توسعه در کشور، ورزش است و معلم ترین معلم ها و گران سنگ ترین آن ها تربیت بدنی (با جسم) و پرورشی (با روح) هر دانش آموزی ارتباط دارند؛ به شرط همراهی خانواده ها دانش آموزان می توانند پله های ترقی را به خوبی طی کنند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: ساحت ورزش و پرورشی، جزو ساحت های زیستی و بدنی هست؛ هدف آن توسعه سواد حرکتی بوده و جزو سیاست های اداره کل تربیت بدنی است.

معزی تاکید داشت: برنامه های آموزش و پرورش افزایش سرانه ورزشی و زیرساخت های تربیت بدنی دیده شده است که در خوزستان بالغ بر یک میلیون دانش آموز داریم که نیم درصد آن ها استثنایی، ۵۳ درصد ابتدایی، ۲۷ درصد متوسطه اول و ۱۷ درصد متوسطه دوم هستند.

وی با اشاره به اینکه ۵۲ درصد جمعیت دانش آموزی خوزستان پسر و ۴۸ درصد دختر هستند، ادامه داد: یک هزار و ۸۰۶ معلم تربیت بدنی در استان خوزستان داریم؛ همچنین نزدیک به ۶۰۰ نفر معلم هم کمبود داریم.

معزی بیان کرد: امسال سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر اعلام شده در حالی که در دنیا 2 و نیم متر است.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای صیدون، باغملک و آغاجری لازم التوجه هستند، گفت: ۱۰ منطقه در اهواز داریم که نیاز به احداث کانون ورزشی هستند.

 انتهای پیام/م

سرانه ورزشی در خوزستان ۱۷ سانتی متر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.