تجدید خاطره محسن رضایی از مبارزات پیش از انقلاب‌اش +عکس

محسن رضایی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام‌اش با ذکر خاطره‌ای از مبارزات‌اش پیش از انقلاب اسلامی علیه رژیم پهلوی، یاد آن روزها را گرامی داشت.

محسن رضاییبه گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همانقدر که دوران هشت سال دفاع مقدس حضور پررنگی در  فرماندهی و دفاع از مرزهای کشور داشته، در دوران قبل از انقلاب اسلامی هم از مبارزین فعال بوده است. 

با فرا رسیدن  ایام دهه فجر و جشن پیروزی انقلاب، محسن رضایی نیز با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش با ذکر خاطره‌ای از مبارزات ضد رژیم پهلوی، یاد آن دوران و مبارزان جان برکفش را گرامی داشت. 

محسن رضایی در اینستاگرام خود نوشت: 

" عملیات گروه منصورون ...شهر کاملاً ملتهب بود. ارتش در اهواز حکومت نظامی اعلان کرده بود و تانک ها وارد خیابان شده بودند. روی تانک ها تعداد زیادی چماق به دست نشسته بودند و جاوید شاه می گفتند. آنها برای ایجاد رعب و وحشت از روی خودروهایی که در کنار خیابان پارک شده بود، رد می شدند؛ جلوی برخی از خودروهای سواری را می گرفتند و از مردم می خواستند که جاوید شاه بگویند و به امام توهین کنند. من و شهید جهان آرا در یکی از خیابان ها مقابل حرکت تانک ها آرایش گرفتیم و به محض آن كه در ابتدای خیابان ظاهر شدند، با كلاشينكف به آنها حمله کردیم. آنها غافلگیر شده بودند و نمی دانستند چه کار کنند...ما تیراندازی می کردیم و همزمان شعار الله اکبر، درود بر خمینی و مرگ بر شاه می دادیم. پس از تیراندازی سوار خودرو شدیم و از منطقه فاصله گرفتیم. این اقدام روحیه انقلابی مردم را افزایش داد . همان روز اطلاعیه ای به نام منصورون در خصوص حمله به تانک ها و چماق به دست ها صادرکردیم. در عملیات گروه منصورون آقایان علي شمخانی،غلامعلی رشید ، محمدباقر قاضیانی و محمد فلاح حضور فعال داشتند.

از كتاب « راه» ( خاطرات شفاهي دكتر محسن رضائی ) ".

 محسن رضایی

انتهای پیام/

خاطره محسن رضایی از فعالیت‌های پیش از انقلابش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار