قیمت نفت کاهش یافت/ سقوط بهای طلا

کاهش ارزش شاخص سهام بورس‌های آسیایی و بورس نیویورک و افزایش ارزش دلار باعث کاهش بهای نفت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال تقویت ارزش دلار آمریکا و کاهش ارزش شاخص سهام بورس های آسیایی و همچنین بازار بورس نیویورک، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) کاهش یافت.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 68 سنت کاهش (معادل یک درصد) به 67 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسید. نفت خام برنت روز جمعه با 1.5 درصد کاهش همراه بود. کاهش هفتگی بهای نفت در هفته گذشته هم 2.75 درصد گزارش شد.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با 72 سنت کاهش، 64 دلار و 73 سنت در هر بشکه معامله شد. بهای این نفت در معاملات پیشین با 0.5 درصد کاهش همراه بود و کاهش هفتگی بهای نفت شاخص آمریکا در هفته گذشته یک درصد بود.

ارزش شاخص سهام بورس‌های آسیایی امروز به دلیل نگرانی ها از تورم بازار با بیشترین سطح کاهش در یک سال گذشته همراه بود. شاخص سهام بازار بورس نیویورک هم هفته گذشته با کاهش شدیدی همراه بود.

همچنین افزایش سطح تولیدات نفتی آمریکا بر کاهش قیمت نفت اثرگذار بوده است و تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای کاهش سطح تولید بی نتیجه کرده است. داده های دولتی آمریکا در هفته گذشته نشان داد که سطح تولید این کشور در ماه نوامبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار از سال 1970 به بالای 10 میلیون بشکه در روز رسیده است.

شرکت نفت و گاز آمریکایی بیکر هیوز هم اعلام کرد که شرکت های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 2 فوریه، شش سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده اند و تعداد کل آنها را به 765 مورد رسانده اند.

کشورهای عضو و غیرعضو اوپک شامل روسیه پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا پایان سال جاری میلادی (2018) تمدید کنند.

به دنبال انتشار گزارش کار دولت آمریکا در هفته گذشته که باعث تقویت احتمال افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی شد، بهای طلا امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد کاهش به 1330.60 دلار رسید. بهای طلا روز جمعه هم با 1.2 درصد کاهش همراه بود که این بیشترین کاهش یک روزه برای فلز زرد از 7 دسامبر سال گذشته میلادی محسوب می شود.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد که 200 هزار فرصت شغلی در ماه ژانویه در بخش غیرکشاورزی ایجاد شده است. این در حالی است که انتظار می رفت 180 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار