اهدای ۱۲هزار مترمربع سنگ از خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات

از ابتدای سال مردم خراسان جنوبی ۱۲ هزار مترمربع سنگ برای بازسازی عتبات عالیات اهدا کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ موسی جوینده ، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال مردم استان ۳ میلیارد تومان برای بازسازی عتبات کمک نقدی داشته ‌اند.

وی افزود : در این مدت ۶۰۰ نفر از نیروهای متخصص استان برای کمک به عتبات عالیات اعزام شدند.


جوینده گفت: تاکنون 5 هزار و 500 نفر در امر بافت فرش با ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی همکاری داشته که از این تعداد در سه سال گذشته 12 هزار نفر بوده است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی افزود: برای ضمانت در نوع بافت و کیفیت فرش‌ها ناظرین فنی در استان و شهرستان‌ها از کارگاه‌های بافت فرش عتبات عالیات بازدید می‌کنند و برای فروش فرشها افرادی از اتحادیه فرش استان و تعدادی از بازاریان مطلع برای مشاوره در بازاریابی و قیمت گذاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات همکاری می‌کنند.


وی گفت: از ابتدای سال تاکنون 12 هزار مترمربع از صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف و حرم موسی بن جعفر (ع) در کاظمین با تلاش 600 نفر از نیروهای متخصص خراسان جنوبی سنگ فرش شده است.


جوینده افزود: در حال حاضر سنگ فرش صحن مسجد حلانی در بغداد به دست متخصصان استان در حال اجرا بوده و اجرای طرح‌های برق اماکن متبرکه و ساخت سرویس بهداشتی از دیگر فعالیت‌ها است.


رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه سنگ کار، برق کار، گچ کار و مهندس عمران از جمله متخصصانی هستند که هر ماه از خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات سفر می‌کنند افزود: سال گذشته در استان خراسان جنوبی 200 تخته فرش در کارگاه‌های عتبات عالیات بافته شده که متراژ آن هزار و 300 متر است.


وی اظهار داشت: تاکنون عمده درآمد حاصل از فروش این فرش‌ها صرف ساخت صحن حضرت فاطمه(س) در نجف اشرف شده است.

منبع:تسنیم
انتهای پیام/ک

کمک 3 میلیاردی مردم خراسان جنوبی برای  بازسازی عتبات عالیات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.