انجام عملیات تست سل و بروسلوز در مجتمع دامداری بشرویه

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت:عملیات تست سل و بروسلوز در مجتمع دامداری بشرویه آغاز شده است.

سید حمید عبدی رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛گفت:در راستای برنامه‌های سازمان دامپزشکی کشور،اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی این شبکه عملیات تست سل و بروسلوز گاوی را در مجتمع دامداری بشرویه آغاز کرده است.

وی افزود:با توجه به مشترک بودن این دو بیماری بین انسان و دام و تأثیر آنها در صنعت دامداری کشور و همچنین بهداشت عمومی جامعه،برنامه جامع مبارزه با بیماری‌های سل و بروسلوز از قبیل شناسایی دام‌های آلوده و حذف آن‌ها در واحدهای صنعتی به طور مرتب توسط کارشناسان این شبکه انجام می‌گیرد.

 

سید حمید علوی گفت:در صورت مثبت بودن نتایج آزمایش بروسلوز یا تست سل به صورت فوری نسبت به کشتار دام مثبت تحت نظارت دامپزشکی و با شرایط ویژه اقدام می‌ شود تا با حذف از چرخه از انتشار آن به سایر دام‌ها و و در نهایت انسان جلوگیری به عمل آید.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه افزود:رعایت شرایط بهداشتی و قرنطینه‌ای به ویژه عدم نقل و انتقال دام بدون اطلاع،نظارت و أخذ مجوز حمل بهداشتی از دامپزشکی یکی از مهمترین راه‌های پیشگیری از این دو بیماری در گاو داری‌ها است.

 

وی در پایان از کلیه گاوداران تقاضا نمود پیش از هر اقدامی در خصوص خرید و فروش دام به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه تا نسبت به تأیید سلامت و صدور مجوز حمل بهداشتی اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/غ

 

عملیات تست سل و بروسلوز در مجتمع دامداری بشرویه آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.