بازنشر به مناسبت ایام‌الله دهه فجر؛

روایت رهبر معظم انقلاب از دستگیری‌شان توسط ساواک +فیلم

رهبر انقلاب در بازدیدی که در سال 84 از موزه عبرت داشتند خاطراتی از دوران مبارزات انقلابی و شکنجه‌گاه ساواک بیان کردند.

روایت رهبر معظم انقلاب از دستگیری‌شان توسط ساواک +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مبارزات سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۴۱ زمانی که ایشان علیه سیاست‌های ضداسلامی و حکومت پهلوی با نهضت امام خمینی (ره) همراه شدند در قم آغاز شد. رهبر معظم انقلاب، بین سال‌های 1350 تا 1353 کلاس‌های تفسیر و ایدئولوژی را در  مساجدی در مشهد مقدس تشکیل می‌دادند. این کار باعث جذب هزاران جوان مشتاق و علاقه‌مند به این کلاس‌ها و آشنایی آنها با تفکرات اصیل اسلامی شد.

نتیجه روشنگری‌های معظم‌له این بود که ایشان در مجموع در جریان مبارزات با رژیم طاغوت، شش نوبت دستگیر و زندانی شدند. در یکی از این بازداشت‎ها، ساواک  مشهد در دی ماه 1353 با هجوم به خانه آیت الله خامنه ای ایشان  را دستگیر و به کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک شهربانی تهران منتقل و در سلول انفرادی زندانی کرد و به مدت هشت ماه شدیدترین و بی‌رحمانه‌ترین شکنجه‌ها را بر ایشان اعمال شد. 

سی و یک سال بعد، مقام معظم رهبری در سال ۸۴ از شکنجه‌گاه و کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک که به موزه عبرت تغییر نام پیدا کرده است، بازدیدی داشتند و در این بازدید به بیان خاطره و همچنین نحوه دستگیری‌شان پرداختند.

در ادامه ویدیویی از بازدید مقام معظم رهبری از موزه عبرت را مشاهده می کنید.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار