درآمدهای ارزی حاصل از نفت باید در سرمایه‌گذاری‌های مولد استفاده شود

شمخانی گفت: درآمدهای ارزی حاصل از نفت نباید در بودجه‌های جاری استفاده شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریابان علی شمخانی صبح دوشنبه در چهارمین روز از ایام‌الله دهه مبارک فجر در مراسم بهره‌برداری از دو طرح بزرگ صنعتی شامل تصفیه‌خانه مدرن صنعتی و طرح توسعه فاز دوم تولید فرکتوز پالایشگاه غلات، در جمع خبرنگاران گفت: مهم‌ترین فرصت‌های امروز ما در حوزه اقتصاد بوده که تحت تأثیر چالش‌های مهمی چون تولید و اشتغال پایدار قرارگرفته است.

شمخانی بخش خصوصی واقعی و مولد را موتور شتاب‌دهنده اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: فعال‌سازی ظرفیت‌های عظیم اقتصادی در کشور و خلق فرصت‌های جدید نیازمند ترکیب هوشمندانه تجربه و مدیریت نسل اول انقلاب بادانش و انگیزه نسل جوان رشد یافته در بستر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگری استان البرز را به‌واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن در حوزه صنعتی و تولیدی یک‌قطب بسیار مهم در اقتصاد کشور عنوان کرد و افزود: ظرفیت‌ها و استعدادهای فراوانی برای رونق اقتصادی و کارآفرینی و اشتغال در این استان وجود دارد که باید با حمایت بیشتر از بخش خصوصی مولد زمینه‌های فعلیت یافتن آن فراهم شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت هدایت برنامه‌ریزی‌شده درآمدهای ارزی حاصل از نفت به سمت سرمایه‌گذاری‌های مولد و پایدار و عدم مصرف آن در بودجه‌های جاری را مورد تأکید قرارداد و افزود: تسهیل بهره‌گیری بخش خصوصی واقعی از منابع صندوق توسعه ملی از برنامه‌های محوری دولت برای رونق تولید و افزایش اشتغال است.

شمخانی بهره‌گیری از فناوری بومی و سرمایه ایرانی را موجب مأیوس شدن دشمن از ضربه به «استقلال سیاسی» کشور و از بین رفتن تأثیرگذاری ابزار تحریم عنوان کرد و افزود: یکی از پایه‌های مهم تداوم انقلاب اسلامی و ارزش‌های اجتماعی منبعث از آن تکمیل شدن زنجیره «استقلال علمی» و به‌تبع آن «استقلال اقتصادی» است.

وی گفت: به‌عنوان نهاد عالی امنیت ملی وظیفه ما بسترسازی برای تأمین امنیت اقتصادی با تکیه‌ بر حفظ حقوق فعالان اقتصادی و ایجاد سازوکارهایی برای شناسایی، مقابله و ریشه‌کنی مفاسد اقتصادی و رانت‌های مختلف و تسریع در امر رسیدگی به جرائم اقتصادی است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به وجود نسل جوان تحصیل‌کرده، خلاق و پرشور در کشور ما و توانمندی این نسل در مقابله با چالش‌های مختلف افزود: به‌طورقطع مسیر توسعه و بالندگی در حوزه‌های مختلف با رفع موانع و مشکلات موجود در افقی روشن و پرامید طی خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار