مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری یزد؛

برگزاری کارگاه تدوین تاریخ شفاهی در یزد

کارگاه تدوین در تاریخ شفاهی با حضور مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری کشور در حوزه هنری یزد برگزار شد.

مسئول دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری یزد درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: کارگاه آموزشی تدوین در تاریخ شفاهی با حضور استاد محمد قاسمی پور ـ‌نویسنده، محقق و مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری اداره کل امور استان‌ها و مجلس حوزه هنری‌ـ در حوزه هنری یزد برگزار شد.

حسام سالکی هدف این کارگاه را دانش افزایی و ارتقای توانمندی نویسندگان و پژوهشگران حوزه دفاع مقدس و ادبیات پایداری و ادبیات انقلاب اسلامی عنوان کرد .

وی با بیان این‌که این دوره آموزشی کاربردی بر اساس نیازسنجی و اولویت‌های اعلام شده ازسوی فعالان عرصه ثبت، ضبط، تدوین و نگارش خاطرات برگزار شد، ادامه داد: در این کارگاه استاد قاسمی‌پور در خصوص مسائلی که فراگیر در کار عملی با آن دست و پنجه نرم می‌کند مباحث و مطالبی را بیان و ضمن پاسخ به سوالاتی در مورد حواشی و ملاحظات مترتب بر کار تنظیم و تدوین خاطرات یعنی فراتر از مرحله گردآوری و مصاحبه، روش‌های تبدیل داشته‌ها و یافته‌ها به اثر را تشریح کرد.

معاون فرهنگی حوزه هنری یزد افزود: روز دوم کارگاه نیز متمرکز بر پروژه‌‌ی پژوهشگران بود که هر نویسنده به طرح سوالات اختصاصی در راستای پیشبرد طرح و برنامه خود پرداخت و استاد نیز ضمن تحلیل و بررسی آثار، نکات لازم را درباره هر کدام از پروژه‌ها بیان کرد.

سالکی اظهار داشت: سلسله کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی به صورت مستمر با حضور کارشناسان و پژوهشگران در حوزه هنری یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ ی

برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی تاریخ شفاهی دریزد

برچسب ها: نویسنده ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار