رئیس سازمان جمعیت هلال احمر:

ذخایر انبارهای هلال احمر با کاهش جدی روبرو است/ورود 3 بالگرد امدادی در اوایل سال 97 به کشور

رئیس سازمان جمعیت هلال احمر از کاهش جدی ذخایر انبارهای این سازمان خبر داد .

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ظهر امروز علی‌اصغر پیوندی رئیس سازمان جمعیت هلال احمر،در نشست خبری  با اشاره به استانداردهای بین‌المللی برای انبارهای استانی و شهری گفت: بایستی دو درصد جمعیت استان و یک درصد جمعیت هر شهرستان، اقلام امدادی اولیه در انبارها موجود باشد که متأسفانه با وقوع اتفاقات مختلف در کشور انبارها دچار کاهش جدی منابع شدند که برای جبران این موضوع و رسیدن به سطح پیش از زلزله‌ها و نیز دست یافتن به استانداردهای بین‌المللی حرکت می‌شود.

وی با اشاره به کمک های هیات دولت به منظور افزایش اعتبارات این سازمان در سال آینده، افزود: با توجه به اینکه از ۴۳ حادثه موجود در کشور ۳۳ مورد آن اتفاق می افتد، در این راستا باید تاب آوری در حوادث افزایش یابد و در کنار آن با اعتبارات لازم بتوانیم آمادگی بیشتری برای مقابله با حوادث پیدا کنیم .

پیوندی با اشاره به وظایف جمعیت هلال‌احمر گفت: این مجموعه که به‌صورت امدادی، خیریه و انتفاعی اداره می‌شود وظایف مختلفی ازجمله تکریم و کرامت بخشیدن به افراد در حوادث و نیز ترویج روحیه صلح در ایام دیگر را بر عهده دارد که باید این روحیه را گسترش داد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور زلزله کرمانشاه را نمونه‌ای عینی برای بسیج شدن همه امکانات در راستای کمک به زلزله‌زدگان و کاهش تلفات دانست و افزود: در این حادثه 1950 روستا خراب و 7 شهر دچار مشکل شد و بالغ‌بر 620 نفر تلفات و بیش از 9 هزار نفر دچار مصدومیت شدند که تعداد زیادی آسیب‌های نخاعی ایجاد شد.

وی هلال‌احمر را مامنی مناسب برای تکریم و همدردی با آلام بشری دانست و افزود: بر مبنای اساسنامه این جمعیت باید با اصل وجودی انسانی در مشکلات از همگان حمایت کنیم و بدون نگاه به نژاد، رنگ و زبان کمک‌های خود را اشاعه دهیم.

پیوندی همچنین ادامه داد: با توجه به وجود برخی مشکلات گمرکی امید است تا پایان سال 75 آمبولانس نجات وارد سیستم امدادی کشور شود تا در ایام نوروزی قابل استفاده و بهره برداری باشند.

پیوندی در  ادامه  به استقرار بالگرد در استان‌ها اشاره کرد و گفت: 3 بالگرد در اوایل سال 97 وارد سیستم امدادی کشور می‌شوند که هم‌اکنون باوجود 24 بالگرد امید است استقرار کامل این بالگردها در استان‌ها حاصل شود زیرا در حوادث سخت در محل‌های صعب‌العبور بسیار لازم و ضروری است.

پیوندی استان خراسان‌شمالی را ظرفیتی مناسب برای رشد و ارتقا فضای امدادی دانست و گفت: با زیرساخت‌های افتتاح‌شده در روز جاری می‌توان خدمات بهتری را به مردم استان خراسان‌شمالی و استان‌های معین ارائه کرد.

وی افتتاح آشیانه هواپیما در خراسان‌شمالی را چهاردهمین آشیانه در کشور اعلام کرد که هم‌زمان با کردستان امروز افتتاح شد.

انتهای پیام/ع

صحبت های رئیس سازمان جمعیت هلال احمر در خراسان شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.