روشی فوق العاده برای افزایش شانس باروری

طب سوزنی از دوران قدیم در درمان بسیاری از بیماری‌ها اثربخش بوده است و اکنون از این روش برای درمان ناباروری استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند استفاده از طب سوزنی می‌تواند شانس باروری بانوان نازا را افزایش دهد.
 
کارشناسان اثربخشی طب سوزنی را دربانوانی که با روش IVF تحت درمان بودند را به اثبات رسانده‌اند و پژوهش‌های پیشین نیز نشان داده است انجام طب سوزنی می‌تواند شانس باروری بانوان را 2 برابر افزایش دهد.
 
محققان اعتقاد دارند طب سوزنی سبب افزایش خون رسانی به رحم مادر می‌شود و به قرارگرفتن نطفه در رحم مادر و جلوگیری از سقط جنین کمک می‌کند.


کارشناسان این پژوهش را به مدت سه سال بر روی بیش از هزار مورد زن نازا که تحت درمان IVF بودند انجام داده‌اند.

درطب سوزنی اعصاب حسی زیر پوست بدن و نیز عضله‌ها تحریک می‌شوند.

البته کارشناسان البته اعلام کرده‌اند استفاده از طب سوزنی برای انجام کامل درمان IVF ضروری نیست، اما به موفقیت بیشتر آن کمک می‌کند.

این پژوهش به وسیله دانشمندان موسسه (IVF Cube) در شهر پراگ جمهوری چک برروی ۳۲۷۱ زن و ۴۴۰۰ سیکل انجام شده است.

//////////طب سوزنی شانس بارداری به وسیله روش IVF را افزایش می‌دهد///////////طب سوزنی روشی فوق العاده برای افزایش شانس باروری


در این پژوهش طب سوزنی بر روی هر بیمار قبل و بلافاصله پس از کاشت جنین در رحم مادر انجام شده است و به میزان ۶۰ درصد موفقیت در ادامه بارداری به دست آمده است.

طب سوزنی همچنین می‌تواند سبب افزایش پوشش و دیواره رحم بدن مادر، جلوگیری از درد‌های عضلانی و کمک به ماندگاری جنین دربدن مادر شود.

//////////طب سوزنی شانس بارداری به وسیله روش IVF را افزایش می‌دهد///////////طب سوزنی روشی فوق العاده برای افزایش شانس باروری


از جمله برخی عارضه‌های جانبی کم خطر دربدن مادرپس از طب سوزنی می‌توان موارد زیر را نام برد:

درد در محل فروکردن سوزن ها، خونریزی یا کبودی پوست بدن در محل سوزن ها، احساس خستگی، بیماری یا خواب آلودگی، احساس ضعف و سرگیجه که کارشناسان توصیه می‌کنند درصورت وجود این علائم مادر باردار با پزشک مشورت کند.

طب سوزنی به افرادی که دچار حساسیت به فلز‌ها، بیماری‌های خونی، چون هموفیلی، تالاسمی و سایر بیماری‌های مربوط به انعقاد نشدن خون، یا بروز عفونت در محل تزریق هستند توصیه نمی‌شود.

همچنین انجام این کار باید به وسیله متخصص و زیر نظر پزشک متخصص زنان و تیم درمان ناباروری انجام شود، زیرا استفاده از طب سوزنی برای برخی مناطق بدن در دوران بارداری توصیه نمی‌شود و امکان خطر وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای استفاده از طب چینی احساس آرامشی است که به بیمار داده می‌شود و در رفع استرس او موثر است.

پژوهش بر روی اثر‌های طب سوزنی بر سلامت و موفقیت روش ivf به وسیله کارشناسان ادامه دارد.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

طب سوزنی شانس بارداری به وسیله روش IVF را افزایش می‌دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.