عمليات اطفای حريق ساختمان وزارت نيرو به پایان رسید

عملیات اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو دقایقی پیش به پایان رسید.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو ادامه دارد/ احتمال تکرار فاجعه پلاسکو/ تخلیه ساختمان‌های اطرافبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  آتش سوزی در طبقه منفی چهار وزارت نیرو همچنان شعله ور است و آتش نشانان احتمال ریزش این ساختمان را اعلام کرده اند.

در ادامه این گزارش می‌توانید آخرین اخبار حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو را پیگیری کنید. 

 

پايان عمليات اطفای حريق ساختمان وزارت نيرو(ساعت09:30)

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عملیات اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو دقایقی پیش به پایان رسید.

 

اعزام تیم‌های 3 نفره آتش نشانان به کانون آتش/عملیات مهار ادامه دارد(08:30)

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: عملیات مهار آتش که از ۲ روز گذشته شروع شده است همچنان ادامه دارد و آتش نشانان از لحظات اولیه جان فشانی کردند.

وی در ادامه افزود: بامداد امروز آتش نشانان در تاکتیک‌هایی موفق شدند به طبقه منفی ۳ نفوذ کنند و ساعت ۰۲:۳۰ بامداد به منطقه ۴ نفوذ کردند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در پایان بیان کرد: آتش نشانان در قالب تیم‌های ۳ و ۴ نفره با دستور فرمانده عملیات به کانون آتش می‌روند و ۱۰ دقیقه در کانون حضور دارند و سپس خارج می شوند و گروه دیگر به کانون آتش می‌روند. اگر مشکلی پیش نیاید در ساعات آینده وضعیت بهتر شود.

 

آتش نشان ها اجازه سرایت شعله‌های آتش به طبقات فوقانی را ندادند(22:26)

داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: آتش همچنان شعله ور است و درجه حرارت در کانون آتش بالا است.

وی افزود: از طریق فوم و آب به دنبال مهار آتش هستیم، اما به دلیل میزان حرارت در کانون آتش نمی‌توان اقدامی جدی کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: آتش نشانان سخت کوش با تلاش‌های خود اجازه گسترش آتش و سرایت شعله‌های آتش را از طبقه منفی ٤ به طبقات فوقانی ندادند و همچنان آتش در طبقه منفی ٤ زبانه می‌کشد.

وی در پایان گفت: خوشبختانه در طبقه منفی ٥ و منفی ٤ سوخت وجود ندارد و از این بابت خیالمان راحت است.

گفتنی است؛ در طبقه منفی ٤ انبار‌هایی وجود دارد که تعدادی صندلی و مقادیری چوب در آنجا دپو شده است.

تجهیزات آتش نشانی نمره صفر می گیرند/امکان ریزش ساختمان وزارت نیرو وجود ندارد(22:08)

ساعدی داریان  عضو هییت علمی دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرنگارحوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: اگرچه پرسنل آتش نشانی تمام تلاش خود را می‌کنند، اما تجهیزات و امکانات آتش نشانی در حد و توان شهر بزرگ تهران نیست.

وی افزود: اگر بخواهم از ٠ تا ٢٠ به تجهیزات آتش نشانی نمره بدهم در مقایسه با سایر شهر‌های کشورخارجی نمره صفر را می‌دهم.

عضو هیئت علمی دانشکده عمران دانشگاه شهید بهشتی در پایان عنوان کرد: ساختمان وزارت نیرو ریزش و تخریب کامل نخواهد شد و جای نگرانی نیست و می‌توان به طبقه ٤ ورود کرد، اما درجه حرارت در کانون آتش ٢٠٠ است.

پلیس تا پایان عملیات مهار آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو آماده باش 100 درصد است(ساعت 21:16)

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: پلیس تا پایان عملیات مهار آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو آماده باش 100 درصد است و هیچ مشکلی در زمینه برقراری امنیت وجود ندارد.

سرهنگ بستو‌ رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: از ساعات اولیه حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو ماموران پلیس در محل حاضر شدند. نیروهای پلیس تا زمانی که تکلیف این ساختمان مشخص و آتش مهار شود در صحنه حضور دارند.

وی افزود: امیدواریم نیروهای آتش نشانی هرچه سریع تر بتوانند آتش را مهار کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ بیان کرد: هیچ مورد امنیتی تاکنون گزارش نشده است و مشکل خاصی هم از این بابت نداریم.

وی در خصوص شایعه تیراندازی در حوالی این ساختمان گفت: تیراندازی در محل رخ نداده است و نیروهای بسیج به مناسبت دهه فجر برنامه آتش بازی به پا کرده بودند.

سرهنگ بستو‌ بیان کرد: تمام تدابیر امنیتی پیش بینی شده و امشب پلیس از ساختمان‌های اطراف ساختمان وزارت نیرو صیانت خواهد کرد و امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید، همچنین تمامی مسافران هتل پارسیان کوثر که در نزدیکی ساختمان وزارت نیرو قرار دارند ساعت 10 صبح محل را تخلیه کردند.

 آتش نشان ها به کانون آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو رسیدند (ساعت 20:52)

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران گفت:آتش نشان ها به کانون آتش سوزی رسیدند و از این لحظه کاهش درجه حرارت آتش زمان بر خواهد شد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: آتش نشانان‌ به کانون آتش رسیده‌اند اما با توجه به حرارت محل آتش سوزی همکاران ما به صورت دوره‌ای به کانون آتش سوزی ورود می‌کنند و فقط می‌توانند تا دو دقیقه در آنجا باشند.

وی در ادامه افزود: عملیات تخلیه دود و مهار آتش همچنان ادامه دارد و هنوز آتش زبانه می‌کشد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران بیان کرد: از این لحظه پایین آوردن درجه حرارت زمان زیادی را می‌برد اما درجه حرارت به نسبت صبح امروز کاهش داشته است.

گفتنی است حجم زیادی کاغذ در قسمت بایگانی ساختمان وزارت نیرو وجود دارد که به نظر می‌رسد احتمال آتش سوزی این کاغذ‌ها و یا اسناد بیش از پیش است.

نجات 103 مسافر از هتل پارسیان کوثر(ساعت 20:41)

با توجه به اینکه ساختمان وزارت نیرو که از روز گذشته دچار حریق شده و آتش همچنان شعله ور است و احتمال ریزش ساختمان وجود دارد و با توجه به اینکه در کنار این ساختمان هتل پارسیان کوثر قرار دارد از صبح امروز تمامی مسافران این هتل محل را تخلیه و ترک کردند.

103 مسافر از لحظه‌ای که ساختمان دچار حریق شده بود این هتل پذیرش داشت که 60 درصد پذیرش هتل را مسافر داشته است.

با توجه به اینکه احتماب بروز حادثه برای مسافران این هتل وجود داشت، تمامی مسافران را به هتل پارسیان انقلاب و پارسیان اوین منتقل کردند.

احتمال فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد/عمدی یا غیر عمدی بودن آتش سوزی مشخص نیست (ساعت 19:18)

شهردار تهران گفت: افزایش آتش سبب می‌شود شکاف هایی در ساختمان ایجاد شود از این رو امکان فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد.

محمد علی نجفی شهردار تهران پس از بازدید از ساختمان متعلق به وزارت نیرو در میدان ولیعصر که از شب گذشته طعمه حریق شده با حضور در جمع خبرنگاران گفت: 32.5 ساعت است که حادثه آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو اتفاق افتاده و همکاران ما به همراه آتش‌نشانان مشغول عملیات اطفای حریق هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: مشکل اصلی محل وقوع آتش در طبقه منهای 4 است که دسترسی به این طبقه بسیار مشکل است.

وی افزود: مسئله دیگر این است که این طبقه عمدتا به عنوان بایگانی مورد استفاده قرار می گرفته و حجم وسیعی از قفسه‌های چوبی و کاغذ در آن طبقه انباشته شده بود که بر اثر آتش‌گرفتن شعله‌ور و موجب بروز مشکل می‌شود.

نجفی با بیان اینکه افزایش آتش سبب می‌شود شکاف هایی در ساختمان ایجاد شود، بیان کرد: این وضعیت نشان داد که فونداسیون ساختمان دچار مشکل شده و با افزایش حرارت، شتاب بیشتر شده و امکان فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد.

وی بیان کرد: کارشناسان رسمی دادگستری در اینجا حضور دارند و احتمال فروریختن بخشی از ساختمان هم وجود دارد.

شهردار تهران گفت: دادستان تهران در این محل وجود دارد تا اگر پیشنهاد جدیدی از سوی آتش‌نشانی مطرح شد بتوان نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کرد.

وی افزود: ساختمان‌های اطراف از جمله ساختمان هایی که متعلق به مردم بوده و هتل و خوابگاه دانشجویی که در اینجا بوده برای ایمنی و حفظ جان ساکنان منطقه تخلیه شده است.

نجفی ابراز امیدواری کرد که آتش هر چه زودتر مهار شود و منجر به فروریختن ساختمان نشود.

نجفی با بیان اینکه از طرف شهرداری منطقه اخطار و هشدار لازم داده شده بود، گفت: مدیریت ساختمان هم اقداماتی را انجام داده بود ولی اقدامات کافی نبوده و البته هنوز منشأ آتش‌سوزی مشخص نشده است زیرا در این موارد باید اطفای کامل انجام شود و نیروهای آتش نشانی بتوانند وارد بخش اصلی آتش‌سوزی شوند و علت را جویا شوند بنابراین در حال حاضر نمی توان گفت که عامل بیرونی و یا یک عامل عمدی موجب آتش‌سوزی شده است.

خانه و اموال ساختمان های اطراف محل حادثه در امنیت کامل است(ساعت 19:05)

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت:به تمامی خانواده ها، کسبه و دانشجویانی که خانه هایشان تخلیه شده است اطمینان می دهیم که خانه و اموالشان در امنیت کامل است.

سردار رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار کرد:از زمان وقوع حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو، ماموران در اطراف محل حادثه حاضر شدند.

وی افزود:به هیچ وجه اتفاقاتی که در پلاسکو افتاد، تکرار نشده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد:به تمامی خانواده ها، کسبه و دانشجویانی که خانه هایشان تخلیه شده است اطمینان می دهیم که خانه و اموالشان در امنیت کامل است.

سردار رحیمی گفت:ترافیک محل که یکی از شاهراه ها است کنترل شده و از مردم می خواهیم تا جایی که ممکن است از این محدوده عبور نکنند.

  حضور دوباره شهردار تهران در صحنه حادثه(ساعت 18:25)

نجفی، شهردار تهران بار دیگر در صحنه حادثه آتش سوزی حاضر شد.

خیابان های منتهی به ساختمان وزارت نیرو در کنترل پلیس است(ساعت 17:26)

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ساکنان اطراف ساختمان وزارت نیرو که منازل خود را تخلیه کرده‌اند، نگران نباشند زیرا این منطقه در کنترل پلیس است.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ پس از بازدید از محل حادثه آتش‌سوزی میدان ولیعصر با حضور در جمع خبرنگاران گفت: نیروهای آتش‌نشانی در حال فعالیت هستند و در حال ورود به طبقاتی هستند که تاکنون به آن دسترسی پیدا نکرده بودند.

وی تصریح کرد: امیدواریم تا ساعاتی دیگر نتایج خوبی حاصل شود.

سردار رحیمی با تأکید بر اینکه ما تأمین امنیت منطقه را بر عهده داریم، بیان کرد: مسائل فنی و ایمنی ساختمان برعهده آتش‌نشانی است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در خصوص ساکنان منطقه گفت: ساکنینی که منازل خود را تخلیه کرده‌اند از هیچ جهت نگران نباشند زیرا این منطقه در کنترل پلیس است.

وی افزود: خوشبختانه رسانه‌های ما و به ویژه صدا و سیما به خوبی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو ادامه دارد/ احتمال تکرار فاجعه پلاسکو/ تخلیه ساختمان‌های اطراف + فیلم

بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند (ساعت 17:19)

رئیس شورای شهر تهران گفت: بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند و همچنان درحال فعالیت هستند.

محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران دقایقی پیش با حضور در محل آتش سوزی میدان ولیعصر‌ و با حضور در جمع خبرنگاران گفت: این ساختمان که دچار حریق شده از ساختمان‌های قدیمی است که نزدیک به 40 سال سابقه دارد اما از جمله ساختمان‌هایی است که تذکر گرفته بود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه در طبقه منفی 4 این ساختمان اسناد کاغذی قرار داشته و این باعث شده که آتش از طبقه 4 شعله ور شود، ادامه داد:چیدمان قفسه های بایگانی به گونه ای بود که دسترسی به محل وجود نداشت از این رو آتش و حرارت ادامه دار شده است.

وی افزود: ساختمان قدیمی است و در آن سال‌ها سازه‌های فلزی به وسیله مواد ضد آتش حفاظت نمی‌شدند از این رو جمع شدن آهن بر اثر حرارت خطرناک است و به همین خاطر ساختمان تخلیه شده است و در حال تزریق آب به طبقات پایین هستند تا بتوانند طبقه منفی 4 را با آب پر کنند و در نهایت آتش خاموش شود.

هاشمی در خصوص ساختمان‌هایی که از نظر ایمنی ضعیف هستند، گفت: ایمن سازی این ساختمان‌ها لایحه شورای شهر است و باید ساختمان‌های نا‌ ایمن شناسایی شوند و این کار تا حدودی انجام شده است.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ساختمان‌های بخش خصوصی از لحاظ هزینه کرد دچار مشکل هستند، گفت: ساختمان‌های دولتی باید نسبت به این موضوع همت کنند و یا می‌توانند به راحتی جا به جا شوند.

هاشمی تصریح کرد: ممانعت از فعالیت این گونه ساختمان‌ها کار سختی است چون ابتدا باید در قوه قضائیه، نداشتن ایمنی آن را اثبات کرد و سپس نسبت به جلوگیری از فعالیت آن اقدام کرد.

هاشمی خاطر نشان کرد: بیمارستان‌های ناایمن به طور کامل شناسایی نشده‌اند و همچنان درحال فعالیت هستند و باید بودجه‌های آنان تامین شود و هر کس به طور جداگانه اقدام کند.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو ادامه دارد/ احتمال تکرار فاجعه پلاسکو/ تخلیه ساختمان‌های اطراف + فیلم

حضور دادستان تهران در محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو(ساعت 16:37)

عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران در محل حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو حاضر شد.

همچنین سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ و محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران  نیز در محل حادثه حاضر شده اند.

 

نفوذ آتش‌نشانان به طبقه منفی 4(ساعت 15:03)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی با بیان اینکه آتش‌نشانان توانسته‌اند به طبقه منفی 3 نفوذ کنند،گفت: عملیات اطفای آتش‌سوزی ادامه دارد تا آتش‌ بیشتر از این پیشروی‌ نکند.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه وضعیت دود و حرارت در طبقات منفی بهتر شده است،گفت: در حال حاضر آتش‌نشان ها توانسته‌اند به طبقه منفی 4 نفوذ کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تصریح کرد: آتش‌نشانان در حال حاضر روی کانون آتش‌سوزی هستند و عملیات اطفای حریق را انجام می‌دهند.

ملکی ابراز امیدواری کرد: عملیات اطفای آتش‌سوزی ادامه دارد تا آتش‌ بیشتر از این پیشروی‌ نکند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی گفت:پس از کندن زمین و رسیدن به لوله آب در اطراف ساختمان آتش‌گرفته میدان ولیعصر، شیر تامین آب آتش‌نشانی به لوله آب نصب شد.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو ادامه دارد/ احتمال تکرار فاجعه پلاسکو/ تخلیه ساختمان‌های اطراف + فیلم

استقرار نیروهای پلیس در اطراف ساختمان وزارت نیرو(ساعت 14:09)

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از استقرار نیروهای پلیس و در نظر گرفتن تمهیدات ویژه در اطراف ساختمان وزارت نیرو خبر داد.

سرهنگ رضا بستو رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت:جمعی از نیروهای پلیس پیشگیری تهران بزرگ به همراه عوامل یگان امداد از شب گذشته در اطراف محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو مستقر شده اند و تمهیدات انتظامی در حال اجرا است.

وی افزود:همشهریان محترم که قصد تردد از مسیر مربوطه را دارند با عوامل پلیس همکاری داشته باشند.

کپسول اطفای حریق، عامل آتش‌سوزی در ساختمان وزارت نیرو(ساعت 13:37)

ساوالان‌پور گفت: علت حادثه آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی وابسته به وزارت نیرو، فعال شدن کپسول اطفای حریق بوده است.

علیرضا ساوالان‌پور مسئول تأسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو اظهار کرد: علت حادثه آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی وابسته به وزارت نیرو فعال شدن کپسول اطفای حریق بوده است.

وی در ادامه افزود: یک مخزن ۳ هزار لیتری گازوئیل در حیاط این شرکت هنوز باقی مانده است که این مخزن برای مواقع ضروری استفاده می‌شود.

ساوالان‌پور در مورد علت بروز این حادثه گفت: کپسول اطفای حریق در طبقه منفی ۴ این ساختمان خودبه‌خود فعال شده و با پرتاپ پودر اطفای حریق که با حرارت همراه بوده روی اسناد و کاغذها پاشیده شده و موجب مشتعل شدن این کاغذ‌ها شده است .

مسئول تأسیسات شرکت برق حرارتی وزارت نیرو در مورد سه اخطاریه از سوی سازمان آتش‌نشانی مبنی بر ناایمن‌بودن این ساختمان گفت: بله، اخطاریه‌ها داده شده که آخرین اخطاریه مربوط به ۶ ماه پیش است که ما ساختمان را بهینه کردیم.

صدور 3 اخطاریه برای ساختمان وزارت نیرو / تخلیه‌ نیروهای آتش‌نشانی از ساختمان در راستای تغییر تاکتیک‌ بود(ساعت 13:18)

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: تخلیه‌ نیروهای آتش‌نشانی از ساختمان وزارت نیرو در راستای تغییر تاکتیک بوده است.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آتش‌نشانان از همان لحظات اولیه‌ امکان ورود به طبقه منفی 4 را داشته‌اند و حتی بعضی از تجهیزات را به این طبقه برده‌اند اما در حال حاضر به طبقه منفی 3 ورود کرده‌اند و از کف طبقه‌ منفی 3 حفره‌هایی را ایجاد کردند تا بتوانند از این طریق‌ دود را تخلیه و به طبقه منفی 4 راه پیدا کنند.

وی در ادامه افزود: سازه ساختمان وزارت نیرو فلزی‌ بوده و ساختمان‌هایی که سازه فلزی داشته باشند در مقابله با آتش و حرارت ضعیف عمل می‌کنند البته این بدان معنا نیست که ساختمان ریزش کند.

داوری بیان کرد: این آتش‌سوزی چالش‌ها و سختی‌های خود را دارد از این رو آتش‌نشانان به دلیل تغییر تاکتیک از ساختمان خارج شده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان گفت: ساختمان وزارت نیرو قبلاً 3 اخطاریه‌ گرفته بود اما باید پرونده آن بررسی شود تا ببینیم عیب و رفع نقص آن رفع شده است یا خیر. اما آن چیزی که مسلم‌ است این است که در زمان آتش‌سوزی سیستم‌های اعلام اطفای‌ اتوماتیک‌ فعال شده است.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو ادامه دارد/ احتمال تکرار فاجعه پلاسکو/ تخلیه ساختمان‌های اطراف + فیلم

آغاز حفاری‌ در کوچه منتهی به ساختمان وزارت نیرو برای رسیدن به آب(ساعت 13:07)

با توجه به تداوم آتش سوزی، عملیات حفاری در ابتدای خیابان شهید‌ حسن مولائی بالاتر از میدان ولیعصر‌ برای رسیدن به آب و اطفای سریعتر آتش آغاز شده است.

با توجه به تداوم آتش سوزی، عملیات حفاری در ابتدای خیابان شهید‌ حسن مولائی بالاتر از میدان ولیعصر‌ برای رسیدن به آب و اطفای سریعتر آتش آغاز شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نظر می‌آید که آب تانکرهای خودروهای آتش‌نشانی به اتمام رسیده که آتش نشانی حفاری را برای رسیدن به لوله آب آغاز کرده است تا در صورت نیاز بتوانند به راحتی آبرسانی‌ به محل آتش سوزی را انجام دهند.

لازم به ذکر است؛ آتش‌ ساختمان وزارت نیرو هنوز ادامه دارد اما خبرها حاکی از آن است که درجه حرارت کاهش پیدا کرده است.

آتش سوزی در ساختمان وزارت نیرو ادامه دارد/ احتمال تکرار فاجعه پلاسکو/ تخلیه ساختمان‌های اطراف + فیلم

ساختمان وزارت صنعت در پی تداوم آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو تعطیل شد(ساعت 12:49)

با توجه به تداوم آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو دقایقی‌ پیش ساختمان شهید امین‌زاده وزارت صنعت، معدن و تجارت‌ تعطیل شد.

با توجه به شدت آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در روز گذشته و شعله‌ور بودن آتش ساختمان، وزارت صنعت، معدن و تجارت که در فاصله 100 متری ساختمان وزارت نیرو قرار دارد، این وزارتخانه دقایقی پیش تمامی پرسنل خود را مرخص و اعلام تعطیلی کرد.

گفتنی است؛ هنوز برای تعطیلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در روز چهارشنبه تصمیم‌گیری نشده است.

 

محدودیت ترافیکی در خیابان های منتهی به ساختمان وزارت نیرو نداریم (ساعت 12:32)

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به آتش سوزی در میدان ولیعصر گفت: در هیچ کدام از خیابان‌های منتهی به ساختمان وزارت نیرو از جمله‌ میدان ولیعصر‌ و خیابان ولیعصر‌ محدودیت ترافیکی‌ نداریم.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با حضور در محل آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو در گفتگو با با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: خوشبختانه‌ مشکل‌ ترافیکی‌ در محدوده محل آتش سوزی نداریم‌ و عوامل پلیس‌ در محل حضور دارند و نسبت به تسهیل‌ وضعیت عبور و مرور شهروندان آماده‌باش هستند.

وی در ادامه افزود: به جز کوچه‌ای که ساختمان وزارت نیرو در آن وجود دارد در هیچ کدام از خیابان‌های منتهی به این ساختمان از جمله‌ میدان ولیعصر‌ و خیابان ولیعصر‌ محدودیت ترافیکی‌ نداریم اما چنانچه نیاز باشد محدودیت‌های ترافیکی پیش‌بینی شده، که اعمال خواهیم کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان گفت: به شهروندان توصیه می‌کنیم که از توقف و تجمع در محل آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو خودداری کنند تا امدادرسانی دستگاه‌های‌ امدادی تسهیل شود.

هیچ یک از کارکنان آسیب جدی ندیدند/ساختمان کاملا خالی است (ساعت 12:17)

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: وضعیت ایمنی ساختمان و منطقه حادثه به صورت مرتب در حال بررسی و تحت نظارت ستاد مدیریت بحران شهر تهران است.

محسن طرز طلب، گفت: عملیات اطفای حریق که از دیروز آغاز شده است توسط پرسنل آتش نشانی همچنان ادامه دارد و خوشبختانه به دلیل هوشیاری مسئولین ساختمان و اقدام به موقع سیستم اطفای حریق همه همکاران به سلامت از ساختمان تخلیه شده اند.

وی گفت: وضعیت ایمنی ساختمان و منطقه حادثه به صورت مرتب در حال بررسی و تحت نظارت ستاد مدیریت بحران شهر تهران است و برای اطمینان خاطر ساختمان های اطراف از همشهریان به طور کامل تخلیه شده است و کسی در آن حضور ندارد. پس از اظهار نظر آتش نشانی دلیل این آتش سوزی مشخص خواهد شد.

هیچ ذخیره سوختی در ساختمان برق حرارتی وجود ندارد(ساعت 12:14)

مدیرکل پدافند غیرعامل وزارت نیرو گفت: اصلاً منطقی نیست که عنوان کنیم در یک ساختمان دولتی ذخایر بنزین یا ذخایر سوخت داشته‌ایم و منجر به آتش‌سوزی شده است.

 میثم جعفرزاده مدیرکل دفتر مدیریت بحران پدافند غیرعامل وزارت نیرو اظهار داشت: با توجه به اینکه آتش‌سوزی در طبقه منفی4 ساختمان برق حرارتی رخ داده، دود بسیار غلیظی از طبقات پایینی به بالا می‌آید که امکان نزدیک شدن به کانون آتش را از آتش‌نشانان گرفته است.

وی افزود: شعله‌وری آتش گسترده نیست اما دود امکان مهار آتش را تا این لحظه گرفته و هنوز آتش‌نشانان به کانون آتش نرسیده‌اند.

جعفرزاده در خصوص شایعه آتش‌سوزی ناشی از ذخایر 2000لیتری بنزین در ساختمان برق حرارتی گفت: هیچ ذخیره سوختی در ساختمان برق حرارتی وجود نداشت و اصلاً منطقی نیست که عنوان کنیم در یک ساختمان دولتی ذخایر بنزین یا ذخایر سوخت داشته‌ایم و منجر به آتش‌سوزی شده است.

وی ادامه داد: باید صبر کنیم تا آتش مهار شود و پس از آن متخصصان سازمان آتش‌نشانی در خصوص دلایل بروز حادثه بررسی و اطلاع‌رسانی کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان اینکه "سرعت تخلیه افراد و مدارک مهم شرکت برق حرارتی بسیار خوب و مدیریت‌شده بود"، گفت: خوشبختانه به‌موقع تمامی افراد از ساختمان تخلیه شدند و تمام مدارک مهم نیز به بیرون از ساختمان انتقال داده شده است.

وی افزود: تنها بخشی از مدارک راکد و قدیمی که در فرآیند الکترونیکی‌سازی اسناد به فایل‌های الکترونیکی درآمده بودند، در آتش سوختند که هیچ گونه زیان و اختلالی در کارهای این شرکت مهم در صنعت برق کشور ایجاد نمی‌کند.

گفتنی است روز گذشته ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو دچار آتش‌سوزی شده بود که 50 نفر از افراد حاضر در ساختمان تخلیه شدند.

 

آتش‌سوزی ساختمان برق حرارتی در بخش اسناد راکد بوده است/ آب و برق منطقه برقرار است(ساعت 11:56)

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: در آتش‌سوزی ساختمان، برق حرارتی قسمتی از اسناد راکد دچار حریق شده و تمامی اسناد مهم روز گذشته از محل تخلیه شده است.

ستار محمودی با حضور در وزرات نیرو با بیان اینکه طبقه منفی ۴ ساختمان شرکت تولید برق حرارتی مربوط به بایگانی اسناد راکد بوده است، اظهار کرد: تمامی اسناد طبقه‌بندی شده و مهم این ساختمان دارای نسخه پشتیبان است و روز گذشته با وقوع حریق، تمامی سرور‌ها و اسناد طبقه‌بندی شده قبل از گسترش آتش از ساختمان خارج شده است.

وی با تأکید بر اینکه از نظر اسناد و مدارک هیچ نگرانی وجود ندارد، تصریح کرد: ساختمان از جهات مختلف تحت کنترل است و به موقع تخلیه شده است و تمامی اسناد و پرونده‌ها به ساختمان‌های دیگر منتقل شده است.

محمودی با اشاره به فعالیت گروه‌های آتش‌نشان برای اطفای حریق، گفت: آتش‌نشانان به شدت درگیر کنترل حرارت و دود ساختمان هستند و مقداری کاهش حرارت نیز ایجاد شده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: آب و برق منطقه کاملا برقرار است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

زمان اطفای‌ حریق ساختمان وزارت نیرو مشخص‌ نیست‌ (ساعت 11:16)

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی‌ و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: زمان پایانی اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو هنوز مشخص نیست و عملیات آتش‌نشانان برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نیروهای آتش‌نشانی در حال خنک کردن محل آتش سوزی هستند و سعی بر آن داریم که درجه حرارت را کاهش و دود را تخلیه کنیم.

وی در ادامه افزود: زمان پایانی اطفای حریق هنوز مشخص نیست و عملیات آتش‌نشانان برای مهار آتش همچنان ادامه دارد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی‌ و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان بیان کرد:احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو وجود دارد.

لازم به ذکر است؛ داوری به آتش‌نشانان توصیه کرد که در هنگام ریزش ساختمان صبوری خود را حفظ‌ کنند و با حفظ ایمنی‌ در کار به عملیات خود ادامه دهند.

آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو 9 مصدوم برجا گذاشت (ساعت 11:04)

سخنگوی اورژانس کشور گفت: تعداد مصدومان آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران از روز گذشته تا این لحظه 9 نفر اعلام کرد.

خالدی سخنگوی اورژانس کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعداد مصدومین آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تهران از روز گذشته تا این لحظه را 9 نفر اعلام کرد.

وی افزود: 5 نفربه مراکز در مانی منتقل شدند و 4 نفر در محل در مان شدند

گفتنی است؛ 4 آمبولانس و یک اتوبوس آمبولانس مستقر در محل حادثه تا پایان عملیات خواهند بود .

 

 آتش‌نشانان به طبقه منفی 3 رسیدند/احتمال ریزش ساختمان وجود دارد (ساعت 11:01)

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران گفت: احتمال بروز هر گونه حادثه‌‌ای برای ساختمان وزارت نیرو دور از ذهن نیست‌.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه ساختمان وزارت نیرو از روز گذشته در طبقه منفی 4 دچار حریق شده بود، آتش‌نشانان همچنان در حال مهار آتش هستند و آتش نشانان با تلاش فراوان بامداد امروز(سه‌شنبه) به طبقه‌ منفی 3 وارد شدند، اما همچنان تلاش برای ورود به طبقه منفی 4 ادامه دارد.

وی افزود: ساختمان اداری وزارت نیرو 8 طبقه است و 5 طبقه آن هم زیرزمین قرار دارد که در مجموع 13 طبقه می‌شود.

ملکی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو اذعان کرد: احتمال وقوع هر حادثه‌ای برای ساختمان دور از ذهن نیست.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران با بیان اینکه درجه حرارت پایین‌ آمده است، خاطرنشان کرد: علت حادثه‌ بعد از پایان عملیات اعلام خواهد شد و در حال حاضر آتش‌ نهفته در طبقه منفی 4 وجود دارد.

 

 

 تخلیه ساکنان تا شعاع ١٠٠ متری محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو (ساعت 10:21)

رئیس یگان حفاظت شهرداری تهران از تخلیه ساکنان تا شعاع ١٠٠ متری محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو خبر داد.

سردار محمدرضا علیپور رئیس یگان حفاظت شهرداری تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همکاران یگان انتظامی در پوشش منطقه وارد میدان شدند. همکاران ما به دستور فرماندهی انتظامی به روان سازی عبور و مرور در خیابان‌های اطراف میدان ولیعصر(عج) پرداختند.

وی افزود: نیروهای یگان حفاظت شهرداری تهران 150 متری محل حادثه را پوشش دادند و در حال کمک رسانی به آتش نشانان هستند.

سردار علیپور بیان کرد: به ساکنان ساختمان‌هایی که تا ١٠٠ متری محل حادثه هستند، اخطار دادیم و نسبت به تخلیه ساکنان ساختمان‌های مجاور دستورات لازم صادر شده است.

وی در پایان گفت: دانشجویان اگر اسناد خود را می‌خواهند، با هماهنگی می‌توانند اسناد بایگانی شده خود را دریافت کنند.

 

آتش همچنان در طبقه منفی 4 ساختمان وزارت نیرو شعله‌ور است(ساعت09:47)

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد:روز گذشته(دوشنبه) حادثه آتش سوزی در طبقه منفی 4 ساختمان اداری 8 طبقه وزارت نیرو واقع در خیابان ولیعصر(عج) اتفاق افتاد.

وی در ادامه افزود:با گذشت یک روز از حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو، نیروهای آتش نشانی در حال تخلیه ساختمان هستند و به نظر می‌رسد که آتش در طبقه منفی 4 ساختمان مذکور همچنان شعله ور است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی شهر تهران در پایان بیان کرد: هنوز نتوانستیم دود را تخلیه کنیم و به مرکز آتش سوزی برسیم و آتش نشانان در حال انجام عملیات اطفای حریق هستند.

احتمال ریزش ساختمان وزارت نیرو وجود دارد/ 3 بار به ساختمان هشدار داده شده بود(ساعت08:45)

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران صبح امروز(سه شنبه) در حاشیه بازدید از روند اطفای حریق ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو در ‏خیابان ولیعصر(عج) تهران اظهار کرد:‏ این ساختمان از ساعت ۱۰ صبح دیروز دچار آتش سوزی شده و آتش سوزی تاکنون ادامه دارد. ‏

وی افزود: مشکلی که آتش نشانان داشتند آن بود که مرکز آتش سوزی در طبقه منهای چهار بوده و این طبقه عمدتاً به عنوان بایگانی شرکت ‏استفاده می‌شده است، از این رو حجم زیادی اسناد، مدارک و کاغذ در این طبقه انباشه شده است. ‏

نجفی تصریح کرد: آتش ۱۰۰ در صد کنترل نشده و بخشی از قسمت غربی ساختمان هم کمی نشست کرده است و ترک‌هایی در ورودی پارکینگ ساختمان ‏به چشم می‌خورد. ‏

وی افزود: ساختمان‌های اطراف در ضلع جنوبی غربی و شرقی به خصوص خوابگاه دانشجویان شهید بهشتی با حدود ۱۵۰ نفر دانشجو ‏بلافاصله تخلیه شده است و در بقیه موارد نیز ساکنان به محل‌های امن و هتل‌ها منتقل شدند. ‏

نجفی تصریح کرد: ممکن است یک بخشی از ساختمان به صورت کامل دچار ریزش شده و یا نشست جدی در ساختمان صورت گیرد و یک ریزش ‏مختصر در بخش دیگری از ساختمان را شاهد باشیم. ‏


صحبت داوری، رئیس سازمان آتش نشانی درباره فعاليت دوباره كاركنان در ساختمان وزارت نيرو


فيلم تونل تخليه دود و پايان عمليات


 

لحظه آماده و وارد شدن آتش نشانان به گودالی که از ورودی پارکینگ به طبقه منفی 3 حفر شده است



صحبت های جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در مورد ادامه عملیات اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو



دود نگران کننده از ساختمان برق وزارت نیرو همچنان به چشم می خورد



ورود نیروهای پلیس به محل حادثه



توصيه های داوری رئیس آتش نشانی به تیم تخصصی آتش نشانی جهت نفوذ به محل آتش سوزی



آخرین جزئیات حادثه آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو از زبان رئیس سازمان آتش نشانی



تونلی که آتش نشانان برای رسیدن به طبقه منفی 4 کنده اند



توضیحات سردار مهماندار در خصوص محدودیت های ترافیکی اطراف میدان ولیعصر



کندن کف خیابان برای رسیدن به لوله های آب برای تامین آب مورد نیاز جهت اطفای حریق ساختمان وزارت نیرو



حرارت بالا و ذوب شدن سر لوله آب در طبقه منفی 3 ساختمان



صحبت های تکمیلی سخنگوی آتش نشانی


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۷
در انتظار بررسی: ۰
Poland
ناشناس
۰۸:۳۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا رو شکر به خیر گذشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا بگویید وضعیت الان این حادثه چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۲۹ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
برای سلامتی آتش نشانان عزیز صلوات همه دعا کنیم آتش خاموش شود و به عزیزان آتش نشان صدمه ای وارد نشود که الان خانواده ها ی عزیز شان واقعا نگران و استرس دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
چرا باید تجهیزات آتش نشانی اینقدر ابتدایی باشه
Iran (Islamic Republic of)
باقری
۲۲:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
یک روز قبل از این حادثه ماموران اداره برق در منطقه۱۹ برق مادر شهید هشتاد وسه ساله را بعلت بدهی ۸۱۰۰۰ تومانی قطع کردند او در تاریکی نشسته بود و گریه میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
قطع برق برای ۸۱۰۰۰ تومان بدهی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
شهدا شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
چرا قطع شده؟؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
کسی که طوریش نشده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا به آتش نشان هامون سلامتی بده حفظشون کنه
Germany
احمد
۲۰:۳۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
با سلام
دیروز (بعد از ظهر دوشنبه روز شروع آتش) آتش نشانی اعلام کرد آتش سوزی مهار شد و ایمن سازی انجام و ساختمان تحویل شد . پس با این حساب باید دید چرا دیروز آتش نشانی این حرف را زده و چه کسانی کارشان را به خوبی انجام نداده اند تا این مسئله به اینجا برسد.
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۲۰:۲۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
واسه سلامتی آتش نشان های عزیزمان همگی دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خواهرمن کارمند انجاست ساعت ده صبح دیروز بود سریع کارمندا خارج شدن خیلی نگرانم

انشااا...خداوند رحمی کند و ساختمان نریزد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه مشکلی برای آتش نشانان پیش نیاد
Pakistan
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا بعهشون رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
بازم اتفاق وای علتش چی بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
بی احتیاطی و کردن ک اتش گرفته...وای ک چقدر یده اتشسوزی خیلی بد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا خودش کمک کنه تا حادثه ای بدتر از این رخ نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
ساختمان وزارت نیرو؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
لطفا مراقب باشید اگر ساختمان فرو می ریزد از آن کنار بروید جان افراد خیلی مهمتر از اموال است
Iran (Islamic Republic of)
اكبر
۱۳:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
قاليباف كجايي دقيقا كجايي
Germany
ناشناس
۱۳:۲۴ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
سلام دوستان.
از همه اینا بکنار. خدا کنه یه ردیف به قبض های برق اضافه نشه به عنوان:
هزینه بازسازی ساختمان آتش گرفته وزارت نیرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
حذف یارانه و افزایش قیمت حامل های انرژی و گرانی از مهمترین مشکلات اقتصادی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا رحم كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا خودش به این عزیزان ایثارگر کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
همه اتش نشان ها و مردم کنار بایستند . پس از واقعه سانچی دیگه طاقت حوادث مشابه رو نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش این روزهای سخت و ناامید کننده به پایان برسد و زودتر بهار بیایید
-
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا پشت و پناه همشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا بهشون کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
شلی
۱۲:۱۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدایا دیگه نه!!خواهش میکنم رحمی کن!رحم کن به ملت به اتش نشانهامون*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا رو شکر هم پرسنل و هم اسناد مهم وزارت نیرو بیرون آورده شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا رو شکر اتفاقی برای پرسنل نیافتاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
این آتش سوزی خیلی گستره بوده که یک روز برای اطفای حریق طول کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
باید مراقب سلامت آتشنشانان باشیم تا اتفاقی رخ نده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه این حادثه سرانجام بدی نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
باید برای سلامتی آتش نشانان دعا کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
چرا مراقب سلامتی آتش نشانان نیستین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
این آتش سوزی خیلی گستره بوده که یک روز برای اطفای حریق طول کشیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
آتش کی اطفا میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
عملیات اطفای حریق تا کی ادامه داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
امیدوارم مثل پلاسکو نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
اینطور که گفته شده این حادثه 9 مصدوم داشته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
هردم از این باااااااااااغ بری می رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه ساختمان ریزش نکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
اگر قراره ساختمان ریزش کنه بهتره همه محل را تک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
پلاسکو سانچی معدن و.....چرا این حوادث اینقدر تکرا میشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدایا چرا همش حادثه رخ میده؟ ما دیگه تحملش رو نداریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
عمر ساختمان وزارت نیرو چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
عمر ساختمان وزارت نیرو چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
بهتره شهروندان محل را ترک کنند چون ممکنه ساختمان ریزش کنه خطرنکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خداقوت به آقای ملکی مرد خستگی ناپذیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
بهتره شهروندان محل را ترک کنند چون ممکنه ساختمان ریزش کنه خطرنکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
دلیل آتش سوزی چی بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
درود بر خادمان مردمی خدا حفظشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
چرا این اتفاق رخ داده؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا کنه مثل پلاسکو نشه خیلی حادثه غم انگیزی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
یعنی امکان ریزش ساختمان وجود داره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
واقعا همه ی ما مدیون ایثار و فداکاری این عزیزان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدایا خودت به همشهری های خوبمون کمک کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
الان محدودیت های ترافیکی میدان ولیعصر و خیابان ولیعصر چطوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
الان محدودیت های ترافیکی میدان ولیعصر و خیابان ولیعصر چطوریه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا عزیزانمون در آتش نشانی را حفظ کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
عملیات خیلی سختیه چون دود غلیطی پخش شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
در طبقه منفی 4 آتش سوزی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
در طبقه منفی 4 آتش سوزی شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
ای کاش مردم از محل حادثه دور میشدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
هردم از این باااااااااااغ بری می رسد.خسته شدیم همش شاهد یک حادثه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
واقعا خیلی وحشتاناکه اگر آتش هم خاموش شه دود ناشی از آتش سوزی باعث کمبود اکسیژن میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
واقعا آتش نشان های زحمت کشی داریم. انشاءالله اتفاق بدی نیفتد.
دعا کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
حادثه پلاسکو هنوز فراموش نشده خیلی از عزیزان در آن حادثه جان خود را از دست دادند خداکنه این حادثه خسارت جانی نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا رحم کنه
Germany
ناشناس
۱۰:۳۳ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
چرا ما همش شاهد یک حادثه هستیم؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
خدا پشت و پناه آتش نشانان باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
آخه چرا مواظب نیستند که یک حادثه به این بزرگی پیش بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
چرا این اتفاق رخ داده ؟ دلیلش چی بوده؟
آخرین اخبار