وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

استان یزد پیش رو درحوزه فناوری اطلاعات

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:شاخص توسعه فناوری استان یزد در رتبه شش قرار گرفت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: به واسطه تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام شد، تمام شهرها در استان یزد زیر پوشش نسل سوم و چهارم خدمات ارتباطی قرار گرفتند و این موضوع نمونه شاخص عدالت اجتماعی است.

آذری جهرمی افزود: یکی از اتفاقات خوبی که مجموعه وزارت خانه‌های کار و ارتباطات و استانداری‌ها و دانشگاه‌ها و ادارات مختلف انجام دادند، طرح تکاپو بود که تنها اجرای یکی از 26 تفاهم نامه این طرح، منجر به ایجاد 250 هزار شغل در شهر یزد بوده و توانسته چهار بازار استان‌های منطقه‌ای را جذب کند.

 وی با اشاره به اینکه استان یزد از ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و آی‌سی‌تی برخوردار است، اظهار داشت: این استان در این زمینه پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

  آذری جهرمی گفت: ما در شاخص ايجاد كسب و كار، دو برابر متوسط جهانى شغل ايجاد كرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه پارک علم و فناوری و منطقه ویژه علم و فناوری استان یزد از پیشرفت‌های بسیار زیادی برخوردار است و پارک یزد بعد از اصفهان، دومین پارک علم و فناوری کشور به حساب می‌آید.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در زمینه فضای مجازی با آن روبرو هستیم، گفت: این مشکلات نتیجه خواب و غفلت 10 سال قبل ما است و اگر امروز هم غفلت کنیم، 10 سال آینده خسارت‌های آن را مشاهده می‌کنیم.

آذری جهرمی افزود : الان زیرساخت‌های لازم در ارتباط با بحث دولت الکترونیک در کشور محیا است ولی روند‌های اداری که نیاز به اصلاح دارد مانعی در راه تحقق کامل این موضوع است که باید ابتدا نسبت به این اصلاح اقدامات لازم برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و فناوری اطلاعات یک فرصت و مزیت بسیار خوب به حساب می‌آید، گفت: در صورتی که ما بتوانیم به درستی از این ظرفیت استفاده کنیم، بسیاری از مشکلات و سختی‌های جامعه برطرف می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: افزایش قابل توجه سرعت و کیفیت در فعالیت‌ها یکی از مهمترین ویژگی‌های آی‌سی‌تی است که ما می‌توانیم با برنامه‌ریزی مناسب و فرهنگ‌سازی در جامعه، از آن بهره‌های زیادی ببریم.

توسعه فناوری استان یزد در رتبه شش

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با اقدامات صورت گرفته شاخص توسعه فناوری استان یزد در رتبه شش قرار گرفت و با پروژه‌های افتتاحی که انجام شد، قطعا این شاخص افزایش پیدا می‌کند.

آذری جهرمی گفت: در حال حاضر 256 روستای استان یزد خدمات دو اوپراتور ایرانسل و رایتل را در دسترس دارند و خدمات آنها به صورت رقابتی به مردم این روستاها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز ما در استان یزد 28 روستا داریم که فاقد هرگونه فناوری اطلاعاتی هستند و باید برای رفع مشکل ارتباطی این روستاها اقدامات لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این وجود با اقدامات انجام شده، حدود 90 درصد روستاهای استان یزد به خدمات ارتباطی مجهز شدند و معنای این موضوع این است که یزد در این حوزه پیش رو است.

آذری جهرمی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه موظف شده که 90 درصد روستاها به خدمات ارتباطی مجهز شوند و یزد الان به این آمار دست پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از مواردی که برای ما بسیار ارزشمند است و در یزد وجود دارد این است که روحانیت از ما مطالبه فضای مجازی داشته باشد و این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای است که در استان یزد وجود دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر ما صرفا توسعه زیرساخت‌ها را مد نظر قرار دهیم و به توسعه محتوا و فرهنگ‌سازی توجه نداشته باشیم، به این معنی است که فضا را آماده کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: آن اتفاق و انقلابی که باید فراهم شود که رونق اقتصادی در جامعه به وجود آید و توسعه در زمینه‌های مختلف را شاهد باشیم، استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و خدمات است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، شب گذشته برای افتتاح 982 طرح مخابراتی  وارد استان یزد شد.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.