رهبر مطرح کرد؛

اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدهای دانشگاهی جابه‌جا می‌شوند/ تربیت تکنسین نیاز امروز کشور

رئیس دانشگاه آزاد گفت: اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدها و مراکز دانشگاهی جا‌به‌جا می‌شوند.

اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدهای دانشگاهی جابه‌جا می‌شوند/ تربیت تکنسین نیاز امروز کشوربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در شورای گسترش دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به منظور حل مشکل اساسی کشور در دهه 60 تأسیس شد، گفت: تعداد زیادی از افراد جامعه در آن مقطع، متقاضی تحصیلات دانشگاهی بودند که شرایط و امکانات کشور پاسخگوی مطالبات آنها نبود و دانشگاه آزاد اسلامی در راستای نیاز به تحصیل داوطلبان شکل گرفت.

وی با بیان اینکه دیگر در دهه 90 ، افراد جامعه دغدغه آموزش عالی ندارند و نیاز اصلی و مبرم آنها اشتغال است، اظهار داشت: همانطور که دانشگاه آزاد اسلامی در دهه 60 به خوبی به نیاز جامعه پاسخ داد، باید در دهه جاری نیز مطالبات کشور را پاسخ دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر همزمانی توسعه کیفی و گسترش کمی در آموزشکده‌های سما خاطرنشان کرد: با توجه به تحلیل‌های جمعیتی، موج جدیدی از دانش آموزان در راه است که سما باید برای جذب آنها برنامه ریزی کند.

دکتر فرهاد رهبر ادامه داد: سازمان سما همچنین باید برای مهارت آفرینی متناسب با مزیت های نسبی در منطقه که منجر به ایجاد شغل می شود، برنامه ریزی داشته باشد.

امروز به جای تربیت مهندس، تربیت تکنسین نیاز کشور است

وی با تأکید بر اینکه امروز کشور دیگر نیازی به تربیت مهندس ندارد، افزود: در حال حاضر تربیت تکنسین از نیازهای کشور است که دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات خوبی در این زمینه است و باید از آن بهره مند شد.

 فرهاد رهبر با بیان اینکه باید دانشگاه آزاد اسلامی نقش ملی خود را در تربیت تکنسین و ایجاد شغل ایفا کند، گفت: باید ملی فکر کنیم و منافع دانشگاه آزاد اسلامی را در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه بیکاری و ناامیدی در جامعه رو به افزایش است، اظهارکرد: به همین منظور باید بر روی آموزش‌های مهارتی اهتمام و تمرکز بیشتری داشته باشیم چرا که منجر به کارآفرینی و اشتغال می شود.

وی ادامه داد: آموزش باید از حالت سنتی خارج و به سمت مدرن پیش برود. آموزش های الکترونیک باید در دستور کار قرار بگیرد و نیاز مخاطبان برای آموزش به طور دقیق سنجیده شود.

اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدهای دانشگاهی جابه‌جا می‌شوند

فرهاد رهبر در خصوص ایجاد دانشکده های جدید، گفت: باید مجتمع هایی از دانشکده های مختلف تأسیس شود و این امر زمینه ساز گسترش بین رشته ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: برای مقاطع پایین‌تر از کارشناسی باید به سمت آموزش های مهارتی و برای مقاطع بالاتر از کارشناسی باید به سمت رشته های بین رشته ای حرکت کنیم.

وی به طرح ناحیه بندی در دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: در این طرح دانشجو جا‌به‌جا نمی‌شود، بلکه اعضای هیأت علمی متناسب با نیاز واحدها و مراکز دانشگاهی جا به جا می شوند.

تنها 25 تا 30 درصد درآمد دانشگاه‌های غیردولتی در دنیا از شهریه است

فرهاد رهبر در ادامه با تأکید بر اینکه تنها 25 تا 30 درصد درآمد دانشگاه های غیردولتی در دنیا از شهریه است، گفت: باقی درآمدهای آنها از مراکز خیریه و گرنت (پژوهانه) است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید سازوکاری برای اعضای هیأت علمی تعریف شود تا در یک بازه زمانی مشخص به عنوان مثال 4 الی 5 سال موفق به جذب گرنت شوند.

وی همچنین در خصوص ارتباط با صنعت گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید روی صنایعی تمرکز و سرمایه گذاری کند که در خود مجموعه دانشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار