همه نقاط استان یزد به خدمات ارتباطی دسترسی پیدا کردند

وزیر ارتباطات گفت: استان یزد در شش ماهه نخست امسال و زودتر از دیگر استان ها به اهداف مشخص شده مبنی بر دسترسی ۹۰ درصد از روستاهای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی کشور، رسید.

همه نقاط استان یزد به خدمات ارتباطی دسترسی پیدا کردندبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعزامی به استان یزد، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های حوزه ICT استان یزد با اشاره به رتبه ششم این استان از نظر شاخص های ارتباطات و‌فناوری اطلاعات در میان سایر استان های کشور، گفت: البته با توسعه هایی که امسال در استان یزد داشتیم پیش بینی می شود رتبه ICT این استان در سال جاری حداقل یک یا دو رتبه دیگر بهبود یابد که این ناشی از رویکرد موفق سپردن مدیریت به بانوان و جوانان است که مورد تاکید دولت و حمایت رهبری نیز قرار دارد.

وی در توضیح ملموس تر توسعه های رخ داده افزود: افتتاح های پروژه ها باعث شد تا همه شهرهای استان یزد تحت پوشش نسل سوم و چهارم ارتباطی قرار گیرند تا در همه نقاط برخوردار دور از مرکز مردم به صورت یکسان به خدمات ارتباطی دسترسی داشته باشند.

آذری جهرمی با اشاره به اسناد بالادستی دولت مبنی بر اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه باید ۹۰ درصد روستاهای بالای بیست خانوار به خدمات ارتباطی دسترسی داشته باشند، اظهار کرد: یزد بالای هزار روستای بیش از بیست خانوار دارد که از ابتدای دهه فجر امسال ۲۵۰ روستای این استان که بعضی از آنها هیچ خدمات ارتباطی دریافت نمی کردند به شبکه دسترسی پیدا کردند . بنابراین استان یزد زودتر از دیگر نقاط کشور و در شش ماه نخست امسال به اهداف تعیین شده رسید.

عضو کابینه دولت تدبیر و‌ امید مطالبه گری در حوزه فضای مجازی از سوی روحانیت را ارزشمند دانست و تصریح کرد: این مطالبه گری نشان می دهد مردم بدنبال استفاده حداکثری از فضای مجازی هستند.

بالاترین مقام مسوول حوزه ICT کشور با اشاره به اینکه شبکه ملی اطلاعات علاوه بر لایه زیرساخت، لایه خدمات و محتوا نیز دارد، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات نیز در لایه خدمات مسوولیت کمتری دارد و ارکان نظام، بخش خصوصی و نیروهای جوان باید در این لایه کار کنند.

وی به اجرایی شدن طرح تکاپو ‌در هشت استان کشور در سال گذشته با همکاری وزارت های ارتباطات، کار، استانداری و پارک های علم و فناوری و دانشگاه ها افزود: خوشبختانه با اجرایی شدن یکی از تفاهمنامه هایی که در سال گذشته در استان یزد امضا شد، ۲۵۰ هزار شغل در این استان بوجود آمد و حتی اشتغال به چهار استان همجوار راه پیدا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.