نجفی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

احتمال فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد/عمدی یا غیر عمدی بودن آتش سوزی مشخص نیست

شهردار تهران گفت: افزایش آتش سبب می‌شود شکاف هایی در ساختمان ایجاد شود از این رو امکان فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد.

احتمال فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد/عمدی یا غیر عمدی بودن آتش سوزی مشخص نیستبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد علی نجفی شهردار تهران پس از بازدید از ساختمان متعلق به وزارت نیرو در میدان ولیعصر که از شب گذشته طعمه حریق شده با حضور در جمع خبرنگاران گفت: 32.5 ساعت است که  حادثه آتش‌سوزی ساختمان وزارت نیرو اتفاق افتاده و همکاران ما به همراه آتش‌نشانان مشغول عملیات  اطفای حریق هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: مشکل اصلی محل وقوع آتش در طبقه منهای 4 است که دسترسی به این طبقه بسیار مشکل است.

وی افزود: مسئله دیگر این است که این طبقه عمدتا به عنوان بایگانی  مورد استفاده قرار می گرفته و حجم وسیعی از قفسه‌های چوبی و کاغذ در آن طبقه انباشته شده بود که بر اثر آتش‌گرفتن شعله‌ور و موجب بروز مشکل می‌شود.

نجفی با بیان اینکه افزایش آتش سبب می‌شود شکاف هایی در ساختمان ایجاد شود، بیان کرد: این وضعیت نشان داد که فونداسیون ساختمان دچار مشکل شده و با افزایش حرارت، شتاب بیشتر شده و امکان فروریختن بخشی از ساختمان وجود دارد.

وی بیان کرد: کارشناسان رسمی دادگستری در اینجا حضور دارند و احتمال فروریختن بخشی از ساختمان هم وجود دارد.

شهردار تهران گفت: دادستان تهران در این محل وجود دارد تا اگر پیشنهاد جدیدی از سوی آتش‌نشانی مطرح شد بتوان نسبت به اجرایی شدن آن اقدام کرد.

وی افزود: ساختمان‌های اطراف از جمله ساختمان هایی که متعلق به مردم بوده و  هتل و خوابگاه دانشجویی که در اینجا بوده برای ایمنی و حفظ جان ساکنان منطقه تخلیه شده است.

نجفی ابراز امیدواری کرد که  آتش هر چه زودتر مهار شود و منجر به فروریختن ساختمان نشود.

نجفی با بیان اینکه از طرف شهرداری منطقه اخطار و هشدار لازم داده شده بود، گفت: مدیریت ساختمان هم اقداماتی را انجام داده بود ولی اقدامات کافی نبوده و البته هنوز منشأ آتش‌سوزی مشخص نشده است زیرا در این موارد باید اطفای کامل انجام شود و نیروهای آتش نشانی بتوانند وارد بخش اصلی آتش‌سوزی شوند و علت را جویا شوند بنابراین در حال حاضر نمی توان گفت که عامل بیرونی و یا یک عامل عمدی موجب آتش‌سوزی شده است.

انتهای پیام /

صحبت های مهم شهردار تهران در محل آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو در تاریخ 17 بهمن ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار