رییس سازمان سینمایی در جمع خبرنگاران:

هیچ کس فیلم‌ها را قبل از جشنواره فجر ندیده است

حیدریان گفت: تحقیقا عرض می‌کنم که مطلقا هیچ کس فیلم ها را قبل از برگزاری جشنواره فیلم فجر ندیده است.

هیچ کس فیلم‌ها را قبل از جشنواره فجر ندیده استبه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در حاشیه بازدید از سینمای رسانه در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان درباره مکان برگزاری جشنواره بیان کرد: به نظرم اگر ما به دنبال برگزاری یک جشنواره حرفه ای هستیم این پردیس جای خوبی است چون پیش از این بسیاری اعتقاد داشتند که بسیاری از افراد غیرسینمایی و غیررسانه ای در سالن های همایش حضور دارند.

وی در پاسخ به دیگر سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر تماشای فیلم ها قبل از برگزاری جشنواره توسط نمایندگان مجلس عنوان کرد: تحقیقا عرض می کنم که مطلقا هیچ کس فیلم ها را قبل از برگزاری جشنواره ندیده است. امسال این اتفاق رخ نداد. من شهادت می دهم که اجازه هم ندادیم که حتی یک فیلم توسط کسی خارج از هیات انتخاب شده باشد.

حیدریان در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر مشکل پیدا نکردن فیلم ها در اکران گفت: هیچ فیلمی از جشنواره فیلم فجر مشکل اکران پیدا نخواهد کرد.

رییس سازمان سینمایی درباره باز بودن تصمیمات هیات انتخاب در انتخاب فیلم های حاضر در سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر بیان کرد: جشنواره و نشست ها تمرینی برای گفتگو کردن است. هر مراسمی و جشنواره ای مستلزم انتخاب است و آن هم گروهی برای انتخاب می خواهد و این معنای این نیست که آنهایی که نیستند، مناسب نبودند.

حیدریان اظهار داشت: هر جشنواره ای برای خودش سمت و سویی دارد و بر اساس آن آثار آن جشنواره انتخاب می شوند ولی باید در شفاف تر شدن این رویکرد و انتخاب کسانی که سنجش دقیقی دارند تلاش کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره نگاه انتقادی در فیلم سینمایی «لاتاری» اظهار کرد: به نظر من نباید اصرار داشته باشیم که فیلم ها موضع دولت را داشته باشند. دولت به عنوان نهادی که مسئول است باید راهبرد اصلی و رسمی مملکت را تعریف کند. حضور فیلم سینمایی «لاتاری» با آن موضوع در جشنواره خطرناک نیست. سینمای ما فراتر از این حرف ها است که موضوعات آن به عنوان مواضع رسمی دولت تلقی شود.

وی درباره حواشی های ایجاد شده درباره آرای مردمی گفت: باید اطلاعات لازم را از خانه سینما به عنوان مسئول برگزاری این بخش دریافت کنیم اما تاکید ما بر این است که حرفه ای برگزار شود. همیشه نقدهایی درباره این موضوع وجود داشته است بر همین اساس فکر می‌کنم شیوه رای گیری امسال حرفه ای است. اختلالات طبیعی است و امشب طبق گزارش خانه سینما دوستان در حال رفع نقص هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار