مشکل تامین آب شرب در اوج زمستان

  مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: وقتی در اوج زمستان هندیجان و دهدز با مشکل آب شرب رو به رو است به طور قطع در تابستان این مشکل بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان بیان داشت: وضعیت خشکسالی در خوزستان به زودی از بحران به سمت فوق بحران پیش می‌رود و وضعیت منابع آبی در خوزستان به سمتی در حال حرکت است که در تابستان با مشکل تامین آب شرب رو به رو می‎‌شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان با اشاره به اینکه گرمای تابستان سال 96 نسبت به مشابه 4  دهه گذشته بی‌سابقه بوده گفت: خوزستان مردم صبوری دارد اما این موضوع نافی مسئولیت مدیران استان نمی‌شود؛ باید بدانیم روزهای سختی در پیش داریم.

وی توضیح داد: خوزستان در حوزه زیرساخت هایی مانند آب، برق، فاضلاب، جاده و راه مشکلاتی دارد؛ در دوران دفاع مقدس بسیاری از زیرساخت‌ها آسیب جدی دیدند و پس از آن نیز زیرساخت های آن توسعه پیدا نکردند و تاکنون نیز برای رفع مشکل آنها به صورت مُسکنی عمل شده است.

حاجی زاده بیان کرد: در خوزستان وقتی به بخش پیش بینی و پیشگری توجه نشود مسایل کوچک هم به بحران تبدیل می‌شوند،بحران هایی که لطمات و صدماتی جبران ناپذیر به مردم و پیکره دولت وارد می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان تاکید کرد: پذیرش و قبول مشکلات از سوی مدیران استانی نخستین قدم برای برون رفت از مشکلات خوزستان است؛ باید بپذیریم بی پولی مساله اصلی همه مشکلات نیست بلکه در بسیاری از مواقع تشخیص ندادن به موقع، نداشتن تدبیر درست و استفاده نکردن از امکانات موجود، خود موجب بروز مشکل می‌شود.

وی بیان داشت: یکی از مسایلی موثر در برطرف نشدن مشکلات، نبود هم افزایی بین دستگاهی و جزیره ای عمل کردن است.

انتهای پیام/م

خشکسالی خوزستان را به سمت فوق بحرانی پیش می برد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.