پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۶۰۰۰ تن ماهی پرورشی در استان بوشهر تولید شود

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان بوشهر با اشاره به افزایش تولید ماهی پرورشی در استان بوشهر گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ تن ماهی پرورشی در استان بوشهر امسال تولید و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به ۶ هزار تن افزایش یابد.

پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۶۰۰۰ تن ماهی پرورشی در استان بوشهر تولید شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمد تقی منوچهری  ظهر امروز در آیین تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی استان بوشهر از افتتاح طرح‌های جهاد کشاورزی در دهه فجر خبرداد و اظهار داشت: در دهه فجر امسال 18 طرح با اعتبار 63 میلیارد تومان طرح جهاد کشاورزی در زمینه مختلف افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی از بهره‌برداری از 8 هزار متر مربع واحد گلخانه‌ای در شبانکاره خبرداد و گفت:کلنگ‌زنی کارخانه قطعه‌بندی مرغ با ظرفیت تولید 300 تن در سال در شهرک صنعتی2 بوشهر با اعتبار 2.5  میلیارد تومان، کلنگ زنی طرح 3 هزار راسی دام در بنداروز دشتستان با اعتبار 20 میلیارد تومان اعتبار از طرح‌های دهه فجر امسال است.

رئیس سازمان جهان کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه در این ایام کارخانه خوراک دام و طیور سرکره با 2.5 میلیارد تومان اعتبار  کلنگ زنی می‌شود گفت:کارخانه جوجه‌کشی بندر ریگ با 7.5  میلیارد تومان اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبار جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطر نشان کرد: میزان اعتبارات این سازمان از 250میلیارد ریال سال گذشته به 500میلیارد ریال در امسال افزایش یافته است.

منوچهری با اشاره به 2برابرشدن اعتبارات بخش آب و خاک افزود: توسعه گلخانه‌ها از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که امسال 24هکتار به گلخانه‌های موجود در استان افزوده شده و این در حالی است که با ابلاغ تسهیلات صندوق اشتغال روستایی تلاش می‌شود 30 تا 40 هکتار به سطح گلخانه‌ها افزوده شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پرورش ماهی درقفس در استان بوشهر  گفت: یک‌هزار و 500 تن ماهی پرورش در قفس در استان بوشهر امسال تولید و پیش بینی می‌شود تا پایان سال به 6 هزار تن افزایش یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه امسال تاکنون 60 هزار تن محصول گوجه فرنگی خارج از فصل به کشورهای قطر، روسیه، افغانستان و عراق صادر شده است افزود: در این مدت 15 هزار تن ماهی و میگو به ارزش 90 میلیون دلار به چین، هنگ کنگ و تایوان و 10 هزار و 500 تن خرما به کشورهای مختلف صادر شده است.

انتهای پیام/م

۱۵۰۰ تن ماهی پرورشی در استان بوشهر تولید شد

برچسب ها: صادرات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.