مقام آمریکایی، ایران و روسیه را تهدیدی برای افغانستان خواند!

دومین مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی آنچه را «نفوذ» ایران و روسیه در افغانستان خواند، تهدیدی علیه این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه اینترنتی واشنگتن اگزمینر، مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا درباره آنچه نفوذ ایران و روسیه در افغانستان خواند، اظهار نگرانی کرد و مدعی شد روسیه و ایران تهدیدی برای افغانستان هستند.

جان سولیوان، معاون وزیر خارجه آمریکا، گفت از نفوذ روسیه (در افغانستان) ناخرسند است.

او که دومین مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا است، روز سه‌شنبه در نشستی در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مدعی شد: روسیه در حال حمایت از عناصر طالبان در منطقه است یعنی در جایی که آمریکا مشغول حملات ضد تروریستی است.

سالیوان در ادامه نیز ادعا کرد: ایران که قدرت اسلامی پیشتاز شیعی در جهان است این فرصت را دارد تا روابط با مسلمانان شیعه در افغانستان را - که هم مرز ایران است - تقویت کند.

این مقام آمریکایی در ادامه اظهارات گزاف خود گفت: «ما نگران نفوذ مخرب ایران هستیم که باعث تضعیف حاکمیت افغانستان می‌شود همانطور که درباره نفوذ ایران در عراق نگران هستیم.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تجاوز نظامی آمریکا و متحدانش به افغانستان به بهانه نابودی تروریسم، از سال 2001 تاکنون موجب ناامن‌تر شده این کشور شده است.

انتهای پیام/

اتهام‌زنی مقام ارشد آمریکایی به ایران در خصوص افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
این هم فلسفه امریکاست که همسایگان را تهدید یکدیگر می نامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس
آخرین اخبار