جشن مردمی انقلاب؛

22 بهمن امسال قطعا دشمنان را ناامید می‌کند

حجت الاسلام وافی گفت: 22 بهمن امسال بنا به شرایط حساس منطقه و موفقیت‌های ایران، قطعا ناامیدی دشمن را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام مرتضی وافی سخنران و کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص حماسه 22 بهمن و راهپیمایی عظیم مردم ایران گفت: حرکتی که 40 سال پیش شروع شد بر پایه نیت‌های پاک و فکر بلندی بود که در بستر انقلاب، مردم و روشفکران با همه سلایق و نگاه‌های متفاوت شکل گرفت. مردم ایران خودشان خواستند و تلاش کردند که دست دیگران را از منافع و منابع کشور کوتاه کنند و آن شعاری که با همه وجود دنبالش بودند را در گام اول برداشتند؛ به این معنی که جریان استقلال، آزادی و تمامیت ارضی خودشان و نوع حاکمیت جمهوری اسلامی را انتخاب کردند.

وی در ادامه بیان کرد: پس از فراز و نشیب‌های سالهای گذشته برای استقرار این نظام و حاکمیت قدم‌هایی برداشتیم. اگرچه در داخل و خارج از ایران و کشورهای مستکبر جهانی این جنس از استقلال را برای ایران نمی‌خواستند، اما ما امروز با توجه به فشارهایی که تحمل کردیم، یک نگاه کلان و حرکتی روی به جلو داریم.

این سخنران مسائل مذهبی افزود: الان این حرکت انقلابی باید بماند و ضعف ها برطرف شود. خطا و اشتباهاتی که صورت گرفته، برای ملتی که در این مسیر قرار گرفته طبیعی است و باید جبران شود و اتفاقات خوب بیش از این ها برای مردم و کشور رقم بخورد.

حجت الاسلام وافی اظهار کرد: طبیعتا جریان راهپیمایی22 بهمن، مثل شروع و حرکت ابتدایی که 40 سال پیش آغاز شد، هم نیازمند همنوایی همه قشرهای مردم است و هم نیازمند صبر و استقامت. با اینکه ما 40 سال پیش حرکت انقلاب را شروع کردیم، ولی در مقایسه با بسیاری از کشورهایی که خواستند خودشان را از زیر سلطه مستکبران بیرون بیاورند، پیروز شدیم. امروز هم لازم است که با صبر و استقامت و با همان پایداری بر مبانی انقلاب، با جریان عظیم رسانه‌ای دشمنان ضد انقلاب مبارزه کنیم.

وی ادامه داد: من به عنوان کسی که حداقل بخشی از دوران نوجوانی‌ام را در پیروزی انقلاب اسلامی گذراندم و دوران دفاع مقدس را پشت سر گذاشته و دوران امام (ره)، دوران رهبری و حاکمیت مسئولان نظام جمهوری اسلامی را دیده است؛ معتقدم که این 22 بهمن بنا به شرایط حساس منطقه و با توجه به موفقیت هایی که ایران در 4 و یا 5 دهه پیش برایش حاصل شده، قطعا نا امیدی دشمن را به همراه خواهد داشت.

حجت الاسلام وافی خاطر نشان کرد: با توجه به شکست هایی که آمریکا و توطئه گران در موضوعات سوریه، یمن، بحرین و .. داشتند. اگر این استقامت و حرکت  در این روزها و سالها  ادامه داشته باشد، قطعا هم نا امیدی دشمن را به همراه خواهد داشت و هم اینکه به نوعی ما می توانیم مدار جدیدی را در حاکمیت جمهوری اسلامی و برای پیشبرد رفاه و امنیت جامعه رشد بدهیم.

حجت الاسلام وافی گفت: این 22 بهمن برای جمهوری اسلامی می تواند تغییر در مدار باشد، نه صرفا بهبود بخشیدن نگاه جهانی نسبت به ایران. امیدوارم مردم خوب ما این تغییر را اعمال کنند و سرزندگی و نشاط خودشان را امسال ویژه تر از سالهای گذشته به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، 22بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.