رویترز اعلام کرد:

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵۸ سنت، معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۶۷ دلار و ۴۴ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، در پی ترمیم وضعیت بازارهای بورس و انتشار گزارشی در خصوص کاهش ذخایر نفت خام آمریکا در طی هفته گذشته، قیمت نفت امروز با افزایش مواجه بود، هرچند که تحلیلگران هشدار دادند میزان تولید آمریکا در حال افزایش است و اینکه کاهش فصلی تقاضا احتمالا به زودی بر قیمت‌ها تاثیر خواهد گذاشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 58 سنت، معادل 0.9 درصد افزایش به 67 دلار و 44 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا نیز امروز با 65 سنت، معادل یک درصد افزایش به 64 دلار و 4 سنت رسید.

افزایش قیمت نفت پس از آن اتفاق می افتد که بورس های جهان بخشی از کاهش های شدید شاخص ها در جلسات قبل را جبران کرده اند.

دیگر عامل تقویت بازار نفت گزارش انستیتوی نفت آمریکا بود که نشان داد میزان ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 2 فوریه 1.1 میلیون بشکه کاهش یافته و به 418 میلیون بشکه رسیده است.

گروهی از تولیدکنندگان نفت عضو و غیر اوپک از سال گذشته به این طرف تولید خود را با هدف کمک به مهار مازاد عرضه و رشد قیمت ها محدود کرده اند. این کاهش ها قرار است تا پایان سال 2018 ادامه داشته باشد.

ریچارد رابینسون، مدیر موسسه اشبورتون گلوبال انرژی فاند گفت: شواهد نشان می‌دهد که ذخایر جهانی نفت به شکل منطقی ای به توازن رسیده و این موجب تقویت قیمت ها در هفته های آتی خواهد شد.

اما تحلیلگران دیگر نسبت به ریسک کاهش قیمت نفت هم درنتیجه نوسانات بازارهای مالی و هم به دلیل کاه تقاضای فصلی هشدار داده اند.

در کوتاه مدت، انتظار می رود به دلیل آغاز تعمیرات پالایشگاه ها در پایان فصل زمستان در نیمکره شمالی میزان تقاضا برای نفت کاهش یابد.

اداره اطلاعات انرژی امریکا پیش بینی کرده که میزان تولید نفت این کشور در سال 2018 به طور متوسط به 10.59 میلیون بشکه و در سال 2019 به 11.18 میلیون بشکه در روز برسد.

انتهای پیام/

کاهش فصلی تقاضا، به زودی بر قیمت‌ها تاثیر می‌گذارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار