انارکی‌محمدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مجلس باید دستِ دولت را از شرکت‌های خصوصی کوتاه کند

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: مجلس باید دستِ دولت را از شرکت‌های خصوصی کوتاه کند چراکه با واگذاری این شرکت‌ها، وضعیت آ‌نان بهبود می‌یابد.

یمحمد انارکی‌محمدی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر ضرورت حل مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: اگر دولت تاکنون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی را مورد توجه قرار می‌داد، بسیاری از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور حل و فصل می‌شد.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات اصلی اقتصادی ما این است که دولت دست از سر بسیاری از شرکت‌ها برنمی‌دارد و به خصوصی‌سازی توجه نمی‌کند، گفت: در حال حاضر می‌بینیم دولت برای شرکت‌هایی هم که خصوصی کرده، هیئت مدیره‌ای از دولت گذاشته و در نتیجه این شرکت‌ها مستقل و خارج از نظارت دولت نیستند.

انارکی‌محمدی با تأکید بر اینکه دولت باید از خودش آغاز کند و دستورالعمل‌هایی را که می‌دهد اجرا کند، تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اقتصادی ما آن است که بانک‌های ما به جای بانکداری، بنگاه‌داری می‌کنند و دستور وزیر اقتصاد برای فروش دارایی مازاد بانک‌ها، هنوز محقق نشده است.

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه مجلس هم در این زمینه ضعف داشته و نظارت درستی بر اجرای سیاست‌هایی چون خصوصی‌سازی از سوی دولت نکرده است، گفت: مجلس باید دستِ دولت را از شرکت‌های خصوصی کوتاه کند.

وی با بیان اینکه اگر تکلیف شرکت‌های خصوصی مشخص شود، هزینه‌های جاری دولت کاهش می‌یابد، تاکید کرد: با واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی، وضعیت و شرایط آ‌نان بهبود می‌یابد.

انارکی‌محمدی با بیان اینکه در بودجه ۹۷ نگاه خوبی به بخش خصوصی‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های حل مشکلات اقتصادی، خصوصی‌سازی و برون‌سپاری است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

انتهای پیام/

کاهش هزینه‌های جاری دولت در گرو توجه به سیاست‌های اصل ۴۴

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار