بهمنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بخش زیادی از بودجه کشور را شرکت‌های دولتی می‌بلعند/پیکره اصلی درآمد دولت را نفت و مالیات تشکیل می‌دهد

عضو کمیسیون اقتصادی گفت: بخش زیادی از بودجه کشور را شرکت‌های دولتی می‌بلعند و دولت باید سیاست‌های اصل ۴۴ را اجرایی کند.


صمحمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه پیکره اصلی درآمد دولت را نفت و مالیات تشکیل می‌دهد، اظهار کرد: از آنجایی که وضع اقتصادی مردم و تولیدکنندگان آنطور که باید و شاید مطلوب نیست، دولت نباید برای افزایش درآمد خود متوسل به فشار مالیاتی شود.

وی با بیان اینکه دولت علاوه بر دریافت مالیات، برای کسب درآمد بیشتر به سمت نفت و فرآورده‌های نفتی می‌رود، ادامه داد: راهکار اصلی دولت در این شرایط آن است که هزینه‌هایش را کاهش دهد و در جهت کوچک‌سازی و خصوصی‌سازی حرکت کند.

بهمنی با اشاره به اینکه ۷۱ هزار پروژه عمرانی نیمه‌کاره در کشور وجود دارد، گفت: دولت باید بابت این طرح‌های نیمه‌کاره هزینه دهد و بهتر است این طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند تا بخش قابل توجهی از هزینه‌هایش کاهش یابد.

عضو کمیسیون اقتصادی با تأکید بر اینکه مانعی برای خصوصی‌سازی وجود ندارد و دولت باید سیاست‌های اصل ۴۴ را اجرایی کند، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی کنونی کشور ضعف اجرای صحیح اصل ۴۴ قانون اساسی است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دولتی بخش زیادی از بودجه کشور را می‌بلعند، خاطرنشان کرد: اگر این شرکت‌ها به سمت بخش خصوصی برود، بدهی‌های دولت کاهش پیدا می‌کند و بر این اساس، دولت باید به سمت سمت خصوصی‌سازی و اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی حرکت کند.

 انتهای پیام/

اگر شرکت‌های دولتی به سمت بخش خصوصی برود، بدهی‌های دولت کاهش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار