معرفی موزه؛

نگارخانه «ترتیاکوف»؛ مهم‌ترین گنجینه هنر‌های ظریفه روسی

نگارخانه «ترتیاکوف» که در مسکو واقع شده، مهم‌ترین گنجینه هنر‌های ظریفه روسی به حساب می‌آید.

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛مهم‌ترین گنجینه هنر‌های ظریفه روسی با عنوان نگارخانه ترتیاکوف شناخته می‌شود. این نگارخانه در شهر مسکو قرار گرفته است.

نگارخانه ترتیاکوف؛ مهم‌ترین گنجینه هنر‌های ظریفه روسی

نگارخانه ترتیاکوف در سال ۱۸۵۶ تأسیس شده است. این نگارخانه محل نگهداری تابلو‌هایی است که پاول ترتیاکف آن‌ها را جمع‌آوری کرده است. از نقاشانی که کار‌های آن‌ها در این نگارخانه به نمایش گذاشته شده، می‌توان به «رپین»، «آیوازوفسکی» و «شیشکین» اشاره کرد. «ایلیا رپین» نقاش برجسته روسی در سبک رئالیسم بوده است. وی آثاری، چون «ترانه قایقرانان ولگا» را به دنیای هنر ارائه داده است.

نگارخانه ترتیاکوف؛ مهم‌ترین گنجینه هنر‌های ظریفه روسی

بنابر این گزارش، ایوان آیوازوفسکی نیز یکی از بهترین نقاشان چشم‌انداز‌های دریایی در تمام تاریخ است. از آثار وی می‌توان به «کشتی شکسته»، «تندباد»، «طوفان»، «ماهیگیر در ساحل»، «دورنمای تفلیس»، «موج نهم» و «نبرد چسما» اشاره کرد.

نگارخانه ترتیاکوف؛ مهم‌ترین گنجینه هنر‌های ظریفه روسی


گفتنی است؛ تابلو‌های «شکارچی‌ها در حین استراحت» اثر واسیلی پروف، «پرتره کاترین کبیر» اثر دمیتری لویتسکی، «پرتره فئودور داستایفسکی» اثر واسیلی پروف و «پرتره الکساندر پوشکین» اثر اورست کیپرنسکی از آثاری هستند که در موزه ترتیاکوف در معرض دید عموم قرار گرفته‌اند. از آثار دیگری که در این نگارخانه از آن‌ها نگهداری می‌شود، می‌توان از تابلو‌های «زمین چاودار» اثر «ایوان شیشکین»، «بوگاتیر» اثر «ویکتور واسنتسوف» و «مربع سیاه» اثر «کازیمیر ماله‌ویچ» نام برد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار