دولت افغانستان خواستار میانجیگری سازمان ملل برای حل اختلاف با حزب جمعیت شد

هیات حزب جمعیت اسلامی افغانستان روز گذشته برای دهمین بار با تیم ارگ ریاست جمهوری افغانستان در محل وزارت خارجه این کشور مذاکره و گفتگو کرد.

دولت افغانستان خواستار میانجیگری سازمان ملل برای حل اختلاف با حزب جمعیت شدبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، هیات حزب جمعیت اسلامی افغانستان روز گذشته برای دهمین بار با تیم ارگ ریاست جمهوری افغانستان در محل وزارت خارجه این کشور مذاکره و گفتگو کرد.

برخی از منابع اعلام کردند دور اخیر گفتگوها بین دو طرف مانند گذشته بدون هیچ نتیجه‌ای پایان یافته و قرار است دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان برای حل اختلافات بین آنها میانجیگری کند.

«ذبیح‌الله فطرت»، معاون سخنگوی حزب جمعیت اسلامی افغانستان گفت: درباره شناسنامه‌های الکترونیک، اصلاحات انتخاباتی، حزبی شدن پارلمان و سایر مسائل، اختلافات به قوت خود باقی است.

همچنین برخی از منابع چگونگی برگزاری انتخابات آتی را یکی از مسائل جنجال برانگیز در مذاکرات دولت افغانستان و حزب جمعیت اسلامی عنوان کردند.

بر اساس این گزارش، دولت افغانستان از دفتر نمایندگی ویژه سازمان ملل در کابل خواسته است تا با بررسی فنی این مسئله برای حل اختلافات بین حزب جمعیت اسلامی و دولت افغانستان میانجیگری کند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان از دو طرف خواسته تا از طریق مسالمت آمیز به اختلافات پایان دهند.

«لیام‌ مکدوال»، سخنگوی دفتر نمایندگی سازمان ملل گفت: این سازمان خواستار حل اختلافات اخیر بین حزب جمعیت اسلامی و دولت افغانستان است.

وی افزود: جامعه بین‌المللی به حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در سال 2018 میلادی متعهد است.

به نوشته تسنیم، اخیرا کاخ سفید نیز هشدار داده بود که عطامحمد نور از طریق تفاهم با دولت افغانستان باید زمینه تغییر مسالمت آمیز رهبری در ولایت بلخ را فراهم کند.

اما عطامحمد نور تأکید کرده که کشورهای خارجی حق دخالت در امور داخلی افغانستان را ندارند و نیروهای خارجی نیز باید از مداخله در این موضوع خودداری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.