مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال

آغاز خوب سرمایه و پیکان در شب تلخ سایپا و کاله + نتایج کامل

مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال با برگزاری چهار مسابقه پیگیری شد.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال ایران ، گرامیداشت شهید محسن جججی، امروز با برگزاری چهار مسابقه در تهران (دو مسابقه) ، تبریز و ورامین آغاز شد.

تیم والیبال سایپا تهران در اولین مسابقه این مرحله میزبان خاتم اردکان بود. دیداری که پیش بینی می‌شد نارنجی پوشان برنده آن باشند، اما این تیم خاتم بود که با یک نمایش کم نقص و بی نظیر توانست سایپا را مغلوب کند.

شاگردان میرحسینی در تیم خاتم اردکان موفق شدند با حساب ۳ بر صفر مقابل تیم سایپا به برتری برسند و اولین برنده مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال لقب بگیرند.

در ادامه مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال، در روز نخست از این مرحله تیم صدرنشین بانک سرمایه که در مرحله مقدماتی مقتدرانه و به عنوان تیم اول به پلی آف صعود کرد در خانه به مصاف تیم هاوش گنبد رفت.

هاوشی‌ها به عنوان تیم هشتم و در روز پایانی مرحله مقدماتی صاحب سهمیه پلی آف شده بودند و در این مرحله باید به مصاف تیم صدرنشین و پر ستاره بانک سرمایه می‌رفتند. شاگردان رامین بابایی به خوبی می‌دانستند چه از لحاظ فنی و از چه از نظر مهره سطح بسیار پایین تری نسبت به حریف تهرانی خود دارند با این حال مقابل سرمایه نمایش خوبی ارائه کردند. هر چند در پایان با حساب ۳ بر صفر مقابل این تیم پر قدرت مغلوب شدند.بانک سرمایه در سه ست با نتایج ۲۵ بر ۲۰، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۱۴ موفق شد تیم هاوش گنبد را شکست دهد.

در سومین مسابقه از مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال، تیم والیبال کاله آمل در تبریز میهمان شهرداری این شهر بود. تبریزی‌ها که در این مسابقه از امتیاز میزبانی بهره‌مند بودند برای پیروزی پا به میدان گذاشتند و در حضور تماشاگران بی شمار خود مقابل کاله آمل صف آرایی کردند.

تبریزی‌ها در ست اول این مسابقه در نبردی بسیار نزدیک و پایاپای موفق شد با حساب 25 بر 23 برنده شود. در ست دوم نیز در ابتدا تبریزی‌ها پیش بودند اما شاگردان بهروز عطایی توانستند اختلاف ایجاد شده را جبران کرده و در ادامه از حریف پیش افتاده و در نهایت با حساب 25 بر 22 ست دوم را به سود خود تمام کرده تا نتیجه مسابقه یک بر یک مساوی شود.

در ست سوم تبریزی‌ها عملکرد بهتری داشتند. ضعف مشهود تیم کاله در حملات و دفاع روی تور موجب شد حریف تبریزی از تیم کاله پیش افتاده و بتواند ست سوم را نیز با برتری 25 بر 22 به سود خود تمام کند. در ست چهارم نیز تیم تبریز اجازه قدرت نمایی به میهمان خود نداد. با وجود اینکه بهروز عطایی و کادر فنی تیم کاله تلاش کردند که تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کرده تا بتوانند روند بازی را متفاوت کنند، اما در نهایت تبریز در این ست نیز از همان ابتدا اختلاف ایجاد کرد و در نهایت توانست در ست چهارم نیز به برتری رسیده و در مجموع 3 بر یک برنده این مسابقه شود.

آخرین مسابقه از مرحله نخست پلی آف لیگ برتر والیبال مردان کشور، گرامیداشت شهید محسن حججی، در ورامین و در سالن شهید گل عباسی این شهر برگزار شد.

تیم پیکان تهران که در مرحله مقدماتی نتایج خوبی کسب نکرده بود و به عنوان تیم چهارم راهی پلی آف شده بود، باید در مرحله نخست پلی آف به مصاف تیم سوم یعنی تیم ورامین می‌رفت. ورامینی‌ها در این مسابقه با حساب 3 بر صفر مغلوب پیکانی شدند که برای شکست دادن تیم ورامین و خروج از بحران به این پیروزی نیاز حیاتی داشت.

شاگردان مرتضی عهدی در این مسابقه با نتایج 25 بر 23 ، 25 بر 16 و 25 بر 23 موفق شدند شاگردان محمد ترکاشوند را از پیش رو بردارند تا برای رسیدن به جمع چهار تیم تنها به یک پیروزی نیاز داشته باشند.

با این حساب در روز نخست این مرحله از رقابت‌ها تیم‌های شهرداری تبریز ،پیکان، بانک سرمایه و خاتم اردکان موفق شدند حریفان خود را شکست دهند. تیم‌های کاله آمل، متین ورامین ، سایپا و هاوش گنبد نیز بازندگان این روز از مسابقات لقب گرفتند.

**نتایج کامل مرحله نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:

سایپا صفر – خاتم اردکان 3

25 بر 27، 18 بر 25 و 17 بر 25

شهرداری تبریز 3 – کاله آمل یک

25 بر 23، 22 بر 25، 25 بر 22 و 25 بر 18

بانک سرمایه 3 – هاوش گنبد صفر

25 بر 20، 25 بر 18 و 25 بر 14

شهرداری ورامین صفر – پیکان تهران 3

22 بر 25، 16 بر 25 و 23 بر 25

انتهای پیام/

هر آنچه در روز نخست پلی‌آف لیگ برتر والیبال گذشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار