متیس: اوضاع درباره کره شمالی در مسیر دیپلماسی قرار داد

وزیر دفاع آمریکا در کنفرانس خبری خود درباره کره شمالی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، جیمز متیس - وزیر دفاع آمریکا - در کنفرانسی مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد «درباره اوضاع مربوط به شبه‌جزیره کره، آشکار است که بحران، در مسیر دیپلماسی است. ما فعالیت های دیپلماتیک بسیار مهمی را شاهد بوده ایم».

متیس در پاسخ به سوالی درباره دیدار احتمالی مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا با مقامات کره شمالی در حاشیه بازی های المپیک پیونگ چانگ که روز جمعه آغاز می شود، گفت «معاون رئیس جمهور کاملا در موقعیتی قرار دارد که وقتی در کره است، در این باره تصمیمی اتخاذ کند.»

وزیر دفاع و ژنرال سابق نیروی تفنگداران دریایی آمریکا همچنین به سه دوره مجازات های اخیر که در شورای امنیت سازمان ملل متحد به اتفاق آراء علیه برنامه هسته ای و بالستیک کره شمالی تصویب شده است، اشاره کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که کره جنوبی و کره شمالی دست کم به طور موقت دشمنی خود را کنار گذاشته اند تا به پیونگ یانگ اجازه دهند ورزشکاران خود را به بازی های المپیک اعزام کند. برخی این گشایش را به منزله فرصتی برای سوق دادن دو طرف به حل و فصل دیپلماتیک تنش‌ها قلمداد می کنند.

انتهای پیام/

تاکید وزیر دفاع آمریکا بر حل دیپلماتیک بحران شبه جزیره کره

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار