مدیر آموزش‌وپرورش ناحیه یک خرم‌آباد:

نقش هنر در تعلیم و تربیت غیر قابل انکار است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد گفت:۱۲۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر انقلاب ارسال شد که از بین آن‌ها آثار برتر معرفی شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ اسداله عباس‌زاده در کنگره شعر انقلاب اسلامی در پردیس فرهنگیان علامه طباطبایی شهرستان خرم‌آباد که با حضور جمعی از شاعران دانش آموز و فرهنگی برگزار شد، بیان کرد: زبان هنر، اصیل‌ترین، خالص‌ترین و رساترین زبانهاست که به کمک آن می‌توان افراد جامعه را بسوی پیشرفت و تعالی سوق داد.

وی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) افزود:در راس این انقلاب مدیریت هوشمندانه و مدبرانه‌ای قرار داشت و امروز نیز پس از گذشت قریب به چهار دهه از انقلاب رهبری فرزانه و مرجعی عالیقدر که دارای شخصیتی مذهبی، سیاسی و عرفانی است، رهبری انقلاب را عهده‌دار شده است و می‌توان به آینده درخشان این کشور اطمینان داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد گفت: آموزش و پرورش در راستای تحکیم ارزش‌های انقلاب اسلامی برنامه‌های معنویی و مذهبی مختلفی اجرا کرده که از آن جمله می‌توان به کنگره شعر عاشوراییان با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محفل دو هزار نفری انس با قرآن کریم با حضور اساتید برجسته کشوری و کنگره شعر انقلاب با حضور جمع کثیری از شاعران دانش آموز و فرهنگی اشاره کرد.

وی یک با اشاره به ارسال ۱۲۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر انقلاب، اظهار کرد:از این آثار ۸۰ اثر متعلق به دانش آموزان و ۴۰ اثر فاخر نیز متعلق به فرهنگیان بود.

عباس‌زاده به برگزیده شدن ۱۲ اثر در اختتامیه کنگره شعر انقلاب اشاره، و تصریح کرد: هفت اثر از این آثار در بخش فرهنگیان و ۵ اثر نیز در بخش دانش آموزان مورد تایید داوران کنگره قرار گرفت.

وی موضوع اشعار این کنگره را، انقلاب اسلامی و نکوداشت یاد بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) اعلام کرد و افزود: هنر یکی از مقوله‌های جدی فرهنگی هر جامعه‌ای است و صاحب‌نظران آن را عالی‌ترین شکل فعالیت معنوی انسان ذکر کرده‌اند و طبیعی است که اگر این فعالیت معنوی در درون انسان امکان رشد پیدا کند، در غنا بخشیدن به فرهنگ اجتماعی کاربردی عظیم خواهد داشت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک خرم‌آباد گفت:هنر در رشد، بالندگی و شکوفایی انسان، در درک و شناخت جهان پیرامون انسان، در راهیابی به ژرفای درون آدم‌ها، در آشنایی با آداب و رسوم و فرهنگ و اعتقادات اقوام گوناگون و در ایجاد فضای تفاهم و همبستگی میان ملل نقشی ارزنده دارد و گریزی نیست مگر اینکه در فضای تعلیم و تربیت هنر را به شکلی هنرمندانه و هوشمندانه به کار گرفت و از ظرفیت بالقوه آن استفاده کرد.

انتهای پیام/د

۱۲۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر انقلاب ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار