انتقادات گسترده‌ از طرح ترامپ برای برگزاری رژه بزرگ نظامی در خیابان‌های واشنگتن

رویترز در گزارشی نوشت رویای دونالد ترامپ مبنی بر برگزاری یک رژه بزرگ نظامی در خیابان‌های واشنگتن انتقادات و محکومیت‌هایی را به دنبال داشته است.

انتقادات گسترده‌ از طرح ترامپ برای برگزاری رژه بزرگ نظامی در خیابان‌های واشنگتنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: رویای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مبنی بر برگزاری یک رژه بزرگ نظامی در خیابان های واشنگتن انتقادات و محکومیت هایی را به دنبال داشته است و شماری از مسئولان محلی نیز از این موضوع انتقاد کرده اند.

منتقدان این طرح و برنامه دونالد ترامپ می گویند برگزاری چنین رژه ای میلیون ها دلار هزینه دارد و صرف چنین هزینه ای در شرایطی که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیازمند منابع بودجه ای بیشتری است معنا ندارد.

النور هولمز نورتون Eleanor Holmes Norton، نماینده فاقد حق رای منطقه واشنگتن دی.سی در کنگره آمریکا، می گوید: ‹‹برگزاری یک رژه نظامی در واشنگتن دی.سی باعث بروز مشکلات جدی در رفت و آمد مردم می شود و به معنای به هدر رفتن پول هایی است که مالیات دهندگان آمریکایی پرداخت کرده اند و ترامپ سعی دارد از این پول ها برای ارضای خودخواهی های خود استفاده کند.››

لیندسی گراهام، سناتور برجسته جمهوری خواه، نیز گفت ترجیح می دهد که نیروهای مسلح آمریکا مطرح و برجسته شوند نه این که تسلیحات این نیروها مطرح شوند.

وی روز چهارشنبه در گفتگو باخبرنگاران تصریح کرد: ‹‹من گمان می کنم برگزاری یک رژه نظامی که تنها ارتش ما و فداکاری های آنها را به تصویر بکشد کار مناسبی است. انجام این کار می تواند راهی برای ابراز سپاسگزاری از نظامیان آمریکایی باشد. اما من علاقه ای به برگزاری یک رژه نظامی که در آن تنها تجهیزات نظامی به نمایش گذاشته می شود، ندارم. این کار یک کار عبث است و القاکننده ضعف است.››

کاخ سفید روز سه شنبه اعلام کرد از پنتاگون خواسته است چنین رژه ای را برگزار کند.

یکی از تاریخ هایی که برای برگزاری این رژه پیشنهاد شده، 11 نوامبر است که با یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول مصادف است.

رژه نظامی در آمریکا امری نادر است. چنین رژه هایی معمولا در سایر کشورها برگزار می شود و هدف از برگزاری آنها این است که سالروز یک پیروزی نظامی گرامی داشته شود و یا این که قدرت نظامی در معرض دید عموم قرار گیرد. در سال 1991، تانک ها و هزاران نیروی نظامی در خیابان های واشنگتن رژه رفتند تا پیروزی بر صدام در جنگ خلیج فارس را جشن بگیرند. این رژه 12 میلیون دلار هزینه داشت. البته، پنتاگون هنوز ارزیابی خود را در خصوص میزان هزینه احتمالی رژه پیشنهادی دونالد ترامپ ارائه نکرده است، اما این رژه نیز احتمالا میلیون ها دلار هزینه خواهد داشت. مقامات آمریکایی می گویند انتقال هزاران نیروی نظامی، تانک و هواپیما به واشنگتن نیز یک چالش بزرگ لجستیکی خواهد بود.

شورای منطقه واشنگتن دی.سی ایده برگزاری رژه نظامی را یک ایده مسخره توصیف کرد.

شهردار واشنگتن دی.سی هنوز هیچ درخواست رسمی برای برگزاری این رژه دریافت نکرده است، اما همانند هزینه ساخت دیوار حائل در مرز مکزیک و آمریکا خود وی مجبور خواهد بود که هزینه آن را تقبل کند. 

 

انتهای پیام/

 

طرح برگزاری رژه نظامی در واشنگتن با انتقاد روبرو شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار