اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشته

ورود نظامیان ایتالیایی به «فراه»، فرار 15 نیروی افغان از زندان طالبان، جلوگیری از حمله در «خوست»، تسلیم شدن 130 داعشی به طالبان در «کنر» و کشته شدن 25 عضو داعش در «جوزجان» از جمله رویدادهای خبری افغانستان است.

اخبار مهم افغانستان در 24 ساعت گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ورود نظامیان ایتالیایی به «فراه»، فرار 15 نیروی افغان از زندان طالبان، بازداشت 13 قاچاقچی مواد مخدر، کشته شدن 2 افغانستانی توسط پلیس مرزی تاجیکستان، جلوگیری از حمله در «خوست»، تسلیم شدن 130 داعشی به طالبان در «کنر» و کشته شدن 25 عضو داعش در «جوزجان» از جمله رویدادهای خبری افغانستان است.

**ورود 50 نظامی ایتالیا به ولایت «فراه»
«ناصر مهری» سخنگوی استاندار فراه افغانستان اعلام کرد که 50 نظامی ایتالیا برای حمایت از نیروهای افغان و کمک به عملیات های هوایی وارد این استان شده اند.
وی افزود که نظامیان ایتالیایی در فرودگاه استان فراه مستقر شده اند تا از نیروهای افغان در جنگ علیه طالبان حمایت هوایی انجام دهند.

** فرار 15 سرباز و نیروی امنیتی دولت از زندان طالبان در «بادغیس»
یک مقام پلیس در استان بادغیس افغانستان اعلام کرد که 15 سرباز و نیروی امنیتی که در اسارت طالبان بسر می بردند، روز گذشته موفق شدند از چنگ آنها فرار کنند.
«عبدالغفور محمودی» فرمانده پلیس مرزی در بادغیس گفت که این افراد از زندانی در روستای «عمرزی های سنگ آتش» در شهرستان «مقر» این استان فرار کردند.
به گفته وی در بین این افراد سربازان ارتش و پلیس هستند.

**بازداشت 13 قاچاقچی مواد مخدر در مناطق مختلف
مرکز قضایی مبارزه با مواد مخدر افغانستان روز چهارشنبه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که 13 قاچاقچی را در یک هفته گذشته دستگیر کرده اند که یک زن نیز در بین آنها حضور دارد.
این گزارش افزوده که 5 تن از این افراد از فرودگاه بین المللی «حامد کرزی» زمانی دستگیر شدند که قصد انتقال 685 کیلوگرم هروئین را به هند داشتند.
براساس این گزارش قاچاقچیان دیگر از مناطق مختلف این کشور دستگیر شده اند که از آنها علاوه بر مواد مخدر، پول نقد، تلفن همراه و 3 خودرو بدست پلیس افتاده است.

**کشته شدن 2 افغانستانی توسط پلیس مرزی تاجیکستان
«خلیل اسیر» سخنگوی پلیس استان «تخار» افغانستان اعلام کرد که پلیس مرزی تاجیکستان دو افغانستانی را به ظن قاچاق مواد مخدر هدف قرار داده و کشته است .
وی افزود که مرزبانان تاجیکستان ادعا کرده اند این افراد قصد انتقال مقداری مواد مخدر به تاجیکستان را داشتند که توسط پلیس هدف قرار گرفته اند.

**جلوگیری از حمله خونین در «خوست»
وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که نیروهای پلیس با کشف یک دستگاه موتورسیکلت بمب گذاری شده از یک حمله خونین در استان خوست در جنوب این کشور جلوگیری کرده اند.
در اطلاعیه وزارت کشور افغانستان آمده است تاکنون در ارتباط با این رابطه کسی بازداشت نشده است اما پلیس در تلاش شناسایی شخصی است که این موتورسیکلت را در شهر خوست وارد کرده است.
روز گذشته نیز نیروهای پلیس از شهر کابل خبر دادند که یک خودرو بمب گذاری شده با 2 تن مواد منفجره را کشف و ضبط کرده اند.

**طالبان مدعی شد که 130 داعش در «کنر» تسلیم آنها شده اند
«ذبیح الله مجاهد» یکی از سخنگویان گروه طالبان در صفحه تلگرام خود نوشت که 5 فرمانده مهم گروه تروریستی داعش با 125 تن از افراد خود در استان «کنر» به آنها تسلیم شدند.
مجاهد افزوده است که این افراد در شهرستان «نرنگ» بر اثر بدرفتاری همکاران خود به تنگ آمده و به طالبان پیوستند.

**کشته شدن 25 عضو گروه تروریستی داعش در حملات هوایی در «جوزجان»
«محمدرضا غفوری» سخنگوی استاندار جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد که 25 عضو گروه تروریستی داعش در حمله هواپیمای آمریکایی در شهرستان «درزآب» این استان کشته شدند.
وی افزود: در بین کشته شدگان یک چچنی و 3 تبعه ازبکستان نیز وجود دارند که در روستای «سردره» شهرستان درزآب هدف حمله هوایی نظامیان آمریکایی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار