افزایش تولید محصولات کشاورزی مازندران از اوایل انقلاب تاکنون

میزان تولید محصولات کشاورزی در مازندران از اوایل انقلاب تاکنون به ۳/ ۶ میلیون تن رسید.

افزایش تولید محصولات کشاورزی مازندران از اوایل انقلاب تاکنوندلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی در سال ۵۷ به میزان یک میلیون تن بود که این رقم در سال ۹۵ به بیش از ۳/ ۶ میلیون تن شامل زراعی، باغی، دامی و شیلاتی رسیده است.

وی با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی کشور است، افزود: در صورت ایجاد زیر ساخت‌های لازم می‌توان تولید محصولات کشاورزی مازندران را در سه سال آینده به ۱۰ میلیون تن رساند.

حیدرپور با اشاره به عملکرد سالانه تولید محصولات کشاورزی در مازندران، گفت: یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۴۸۰ تن برنج در مازندران تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۶۹۵ تن سایر محصولات زراعی شامل گندم، جو، دانه‌های روغنی، علوفه و سبزیجات تولید می‌شود، افزود: ۲ میلیون و ۸۰۳ هزار و ۵۸ تن محصولات باغی شامل مرکبات، میوه‌های هسته دار، میوه‌های دانه دار نیز در استان تولید می‌شود.

حیدرپور گفت: ۷۳۳ هزار و ۵۳۹ تن محصولات شامل گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر، تخم مرغ در زمینه دام و طیور توید می‌شود.

وی به صید ۹۶ هزار و ۶۰ تن محصولات شیلاتی مازندران اشاره کرد و افزود: مازندران در زمینه تولید ماهیان گرمابی و خاویار دریایی رتبه دوم کشور را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران در زمینه تولید محصولات مرکبات، شلتوک، کیوی، جوجه یکروزه، گوشت سفید، شبدر، گل و گیاه زینتی، گوشت ماهیان خاویاری پرورشی، توید ماهیان پرورشی، خاویار ماهیان پرورشی رتبه اول کشور را دارد.

انتهای پیام/ آ 

آخرین آمار محصولات کشاورزی مازندران از اوایل انقلاب تاکنون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.