نیلی احمدآبادی درگفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

۲۲ بهمن یادگار سیاسی ملت ایران/ دستاورد‌های دانشگاهی مرهون انقلاب است

رئیس دانشگاه تهران گفت: ۲۲ بهمن یادگار سیاسی یک ملت است که در تاریخ معاصر ما حرکتی با چنین ویژگی‌ نداشتیم.

۲۲ بهمن یادگار سیاسی ملت ایران/ دستاورد‌های دانشگاهی مرهون انقلاب استمحمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره اهمیت شرکت در راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد:  22 بهمن در واقع یادگار سیاسی یک ملت است که در تاریخ معاصر ما حرکتی این چنین با ویژگی‌های فرهنگی خاص چه معنوی چه فرهنگی و دینی که پر رنگ باشد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: دانشگاه و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی پیشرو و برجسته داشته‌اند و بیش از سایر نهاد‌ها از مواهب انقلاب اسلامی بهره برده‌اند؛ دستاورد دانشگاه‌ها در عرصه‌های علم و فناوری که جهانیان را خیره کرده است، همگی مرهون انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه تهران افزود: با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دریچه‌های نور و امید به روی ملل ستم دیده جهان گشوده شده است و روحی تازه در کالبد مستضعفان جهان دمیده شد.

نیلی احمد‌آبادی تصریح کرد: این حرکت خیلی مورد توجه دنیا قرار گرفت به طوری‌که توانست الهام‌بخش سایر کشور‌های مسلمان شود، امروز که ۴۰ سال این تاریخ می‌گذرد ما شاهد به بار نشستن دستاورد‌های خوبی در کشور بودیم.

وی تصریح کرد: مردم در مقاطع مختلف این فرصت را داشتند که نظام را عملا با رای خود انتخاب کنند و می‌توانستند نظرشان را در انتخاب ریاست جمهوری و مجلس داشته باشند.

در حوزه علم وفناوری جزموفق‌های جهان بودیم

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: خوشبختانه در حوزه علم وفناوری هم تا کنون جزو موفق‌ترین‌ها بوده‌ایم و توانسته‌ایم دستاورد‌های بزرگی در دنیا داشته باشیم.

نیلی احمد‌آبادی تاکید کرد: امروزه به خوبی می‌توان دید که شاخص‌های علمی خوبی در دانشگاه‌های کشور داشته‌ایم به طوری‌که انتشار مقالات که دانشجویان جوان ما به دنیا عرضه کردند بسیار موثر بوده است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: در این دوره در حوزه فناوری هم قدم‌های خوبی در آموزش عالی برداشته شده است، به هر حال ما باید در این حوزه بهتر عمل کنیم و با توجه به توانمندی‌هایی که در دانشجویان ما وجود دارد امیدوار هستیم تا بتوانیم تحول شگرفی در حوزه فناوری به وجود بیاوریم.

نیلی احمد‌آبادی افزود: به هر حال در مجموع وضع خوبی از نظر آموزش عالی بعد از انقلاب تاکنون در کشور صورت گرفته است و امیدواریم با اتکا به جوانان بتوانیم در حوزه‌های علمی بدرخشیم و این نهال انقلاب را با کمک یکدیگر به ثمر برسانیم.

رئیس دانشگاه تهران در پایان از آحاد ملت و به ویژه دانشجویان در روز ۲۲ بهمن دعوت به عمل آورد و یادآور شد: بر هر ایرانی لازم است که برای دفاع از آرمان‌های بنیانگذار انقلاب و شهدای سرافرازش همچنین حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی، تا پای جان ایستادگی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۶
پاینده باد انقلاب اسلامی ایران
آخرین اخبار