سالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

مردم با هدف حفظ آرمان‌های انقلاب مقابل اغتشاشگران ایستادند

عضو شورای شهر تهران گفت: مردمی که دغدغه اهداف انقلاب را داشتند به آشوب ها واکنش نشان دادند چون هدف آنها بازگشت به آرمان‌های انقلاب بود.

مردم با هدف حفظ آرمان‌های انقلاب مقابل اغتشاشگران ایستادندمحمد سالاری عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اعتراضات مردمی در دی‌ماه 96 که در ادامه حاشیه‌هایی را به همراه داشت و موجب آسیب‌رسانی به اموال عمومی شد، گفت: اساسا این انقلاب را مردم به وجود آورده‌اند و عامل شکل‌گیری انقلاب خود مردم بودند.

 عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در اعتراضات اخیر، مردم به بسیاری از کمبود‌ها و کاستی‌ها معترض بودند، بیان کرد: اعتراض آنها به دلیل به خطر افتادن مسائلی بود که به دلیل آن انقلاب کرده بودند.

 وی با اشاره به برخی جریان‌هایی که این اعتراضات را به انحراف کشانده و به اموال عمومی آسیب زده، گفت: حوادثی که در حاشیه اعتراضات مسالمت‌آمیز رخ داد و به اموال عمومی آسیب زدند، هرگز پذیرفتنی نیست.

 سالاری تصریح کرد: مردمی که دغدغه به خطر افتادن اهداف انقلاب را داشتند و به همین دلیل اعتراض مسالمت‌آمیز کرده بودند به این اغتشاشات  واکنش نشان دادند چون هدف آنها حفظ و بازگشت به آرمان‌های انقلاب بود.

 عضو شورای شهر تهران در خصوص آثار انقلاب  اسلامی در ایران گفت: جایگاه امروز جمهوری اسلامی در مقایسه با وضعیتی که پیش از انقلاب در منطقه و جهان داشت قابل مقایسه نیست و امروز کشور ما از اقتدار بالایی در سطح منطقه و جهان برخوردار است.

 سالاری در خصوص چگونگی این فرآیند گفت: با رهنمود‌های رهبر انقلاب، همراهی مردم و ایستادگی آنها برای رسیدن به اهداف انقلاب، امروز ما به چنین جایگاهی رسیده‌ایم که این از آثار مهم انقلاب است.

 وی با اشاره به افرادی که خود را صاحب انقلاب می‌دانند این وضعیت را از اشتباهاتی برشمرد که در مسیر انقلاب وجود داشته و باعث شده که وحدت کلمه مورد نظر امام به طور کلی محقق نشود.

 عضو شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در ادامه راه باید به چه حوزه‌هایی ورود کنیم تا شعارهای انقلاب عینیت  پیدا کند گفت: یکی از دغدغه‌های جدی مردم بحث فساد ستیزی است، که متاسفانه فساد، رانت و بی‌عدالتی در حوزه‌های مختلف کشور وجود دارند و مردم هم آن را می‌بینند.

 سالاری با بیان اینکه مردم دچار مشکلات اقتصادی جدی هستند، بیان کرد: آرمان‌های انقلاب با این موارد فاصله زیادی دارند و مردم می‌بینند در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشکلات بزرگ وجود دارد و در برنامه‌ریزی‌های سالانه آنچنان که باید به مسائل بنیادین توجه نشده است.

 وی با اشاره به سیاست‌های غلطی که باعث شده امروز جمعیت زیادی به مراکز شهرها بیایند، ادامه داد:هنوز بعد از 4 دهه می‌بینیم سیاست‌های اصلی  به عنوان سند چشم‌انداز ،توسط دولت‌ها و نهادهای انقلابی به صورت جدی دنبال نمی‌شود.

 عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه اقدامات صورت گرفته بیشتر اقدامات مقطعی و زودگذر است، بیان کرد: برخی می‌خواهند به دلیل اینکه چند صباحی مسئولیت دارند یک کارنامه مفید از خود به جا بگذارند، از این رو اقدامات مقطعی انجام می‌دهند.

 سالاری با اشاره به میزان تحقق آرمان‌های امام (ره) اظهار کرد: با آرمان‌های امام راحل که رسیدگی به محرومان و برقراری عدالت بوده فاصله داریم به طوریکه بخشی از دهک‌های جامعه ثروتمند‌ شده و برخی دیگر فقیر هستند.

 وی با بیان اینکه این وضعیت نتیجه عمل نکردن به سیاست‌های طراحی شده در سند چشم‌انداز است، گفت: وقتی که گفته می‌شود دولتی 80 درصد با سند چشم‌انداز فاصله دارد و یک رئیس دولتی اینها را انجام می‌دهد و به هیچ عنوان مؤاخذه نمی‌شود این نشانه عمل نکردن به سیاست‌های کلی نظام است.

عمل نکردن به سیاست های نظام، جرمی سنگین تر از رانت است

 سالاری عمل نکردن به برنامه‌ها و سیاست‌های کلی نظام را جرمی سنگین‌تر از رانت برشمرد و تاکید کرد: عمل نکردن به سیاست‌های کلی نظام موجب تحقق نیافتن آرمان‌های انقلاب می شود زیرا این سیاست‌ها کلی است  و به رشد جامعه و رسیدگی به محرومان کمک می‌کند.

 عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه عموم مردم همراه انقلاب هستند و می‌خواهند این انقلاب تداوم پیدا کند، خاطر نشان کرد: مردم می‌خواهند آرمان‌های انقلاب محقق شود و اگر قرار است کاری انجام شود، باید از درون نظام تحقق یابد.

 سالاری تصریح کرد: اگر ما در مراسم‌ها بگوییم همه چیز خوب است مردم ناراحت می‌شوند چون احساس می‌کنند قرار است روند فعلی تداوم یابد در حالی که ما در خیلی از مسائل مشکل داریم.

 وی با تاکید بر اینکه در این وضعیت رسانه‌ها نقش مهمی دارند، بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند دغدغه‌های مردم را مطرح کنند و در این صورت مردم هم همراهی خواهند کرد زیرا چشم‌انداز نظام مبنی بر این است که مشکلات وجود دارد و باید اصلاح شود.

 انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار