آرش میر اسماعیلی: سامسونگ منتظر عواقب این اقدامش باشد/ آنها باید از ورزشکاران ما عذر خواهی کنند

سخنگوی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در واکنش به اقدام سامسونگ در ممانعت از اهدا گوشی‌های هدیه این شرکت به ورزشکاران ایرانی گفت: سامسونگ باید منتظر عواقب این اقدامش باشد.

آرش میر اسماعیلی: سامسونگ منتظر عواقب این اقدامش باشد/ آنها باید از ورزشکاران ما عذر خواهی کنندآرش میر اسماعیلی سخنگوی کمیسیون ورزشکاران کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سامسونگ حامی مالی رقابت های المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی است و بعد از اینکه تصمیم گرفت به ورزشکاران گوشی های تلفن همراه اهدا کند روی نام ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک به بهانه تحریم خط قرمز کشید و این اقدام با واکنش مسئولان ورزش و وزارت امور خارجه ایران مواجه شد، چرا که این موضوع با روح المپیک منافات دارد و دخالت سیاست در ورزش محسوب می شود.

وی ادامه داد: این حرکت سامسونگ به نوعی غیر اخلاقی بود و در منشور المپیک اینگونه موارد تخلف محسوب می شود و ما امیدواریم کمیته بین المللی المپیک واکنش و اقدام لازم را در این زمینه انجام دهد و شرکت سامسونگ نیز بابت این رفتار از ورزشکاران ایرانی عذر خواهی کند.

او ادامه داد: خوشبختانه صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک با قدرت و سرعت فراوان در حال پیگیری این موضوع از کمیته بین المللی المپیک است و مسئولان محترم وزارت امور خارجه نیز سفیر کره جنوبی را احضار کردند و از روز گذشته این موضوع در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم آنها به اشتباه بزرگ خود پی ببرند.

میر اسماعیلی ادامه داد: این اتفاق اگر چه در روحیه ورزشکاران ما تاثیر خواهد داشت اما امیدواریم عامل انگیزشی برای المپیکی های ما باشد تا در رقابت با حریفان با قدرت بیشتری حاضر شوند و جواب این حرکت غیر اخلاقی را بدهند.

سخنگوی کمیسیون ورزشکاران المپیکی تاکید کرد: لازم باشد در این رابطه بیانیه هم صادر خواهیم کرد و مطمئن باشید سامسونگ به دلیل این اقدام غیر اخلاقی عواقب سنگینی را متحمل خواهد شد و ورزشکاران ایرانی در این اقدام یکدل و متحد هستند و باید اینگونه اقدامات از فضای ورزشی دور و با مسببان آن برخورد جدی شود.

او افزود: انتظار داریم کمیته بین المللی المپیک در اینباره به سرعت وارد عمل شود و با این اقدام برخورد کند که در غیر اینصورت این موضوع در ورزش باب می شود و مسائل سیاسی در تصمیمات المپیکی هم تاثیر گذار خواهد بود.
انتهای پیام/

اظهارات میراسماعیلی در مورد اقدام عجیب سامسونگ در المپیک زمستانی 2018

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار