استاندار کردستان؛

٢٥ درصد مساحت شهرهای استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند

استاندار كردستان گفت: بیش از ٢٥ درصد مساحت شهرهای استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که ٥١درصد جمعیت شهری استان را در جای خود جای داده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛بهمن مرادنیا استاندار كردستان صبح امروز در مراسم همزمان آغاز عملیات اجرایی برنامه ملی بازآفرینی شهری که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، رئیس بانک مرکزی و تعدادی از مسوولان ارشد کشوری صورت گرفت گفت: ارتقاي سطح كيفي زندگي و توسعه خدمات در مناطق فرسوده از جمله اولويت‌هاي ما بوده و در اين راستا نيز طرح بازآفريني شهري را با جديت در اين مناطق انجام خواهیم داد.

استاندار کردستان بیان کرد: بیش از ٢٥ درصد مساحت شهرهای استان را بافت‌های فرسوده تشکیل می‌دهند که ٥١درصد جمعیت شهری استان را در جای خود جای داده است.

 

وی افزود: در کردستان بیش از سه‌هزار و ٣٠٠ هکتار بافت فرسوده داریم که ٤٧٠ هزار نفر جمعیت در این مناطق سکونت دارند.

 استاندار کردستان با بیان اینکه پروژه‌های متعددی در این بافت‌ها طراحی و در دست اجراست، بیان کرد: با عملیاتی کردن آن‌ها می‌توان در ارتقای سطح کیفی زندگی مردمان این مناطق، اقدامی مهم را انجام داد.

مرادنیا خاطر نشان کرد: مطالعات در پنج شهر استان انجام شده و در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید در ١٠ شهر با مساحت ٥٠ هکتار اراضی دولتی  جهت تولید شش‌هزار واحد مسکونی اقدامات اولیه انجام شده است.

انتهای پیام/ د م

 51 درصد جمعيت شهري كردستان در بافت‌هاي فرسوده ساكن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.