در گفتگو با روزنامه ايتاليایی؛

عراقچی: خروج آمریکا از برجام بی اعتمادی بین المللی به واشنگتن را در پی خواهد داشت

معاون وزیر خارجه کشورمان هشدار داد در صورتی که آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شود دیگر هیچ کشوری با آمریکا مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان در گفتگو با روزنامه پرشمارگان «لارپوبلیکا» چاپ ایتالیا با تاکید بر این که برجام قابل مذاکره مجدد نیست، گفت: آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند ما را به سوی خروج از برجام سوق دهند اما ما در دام آن‌ها نخواهیم افتاد. ایران به طور کامل پایبند به تعهدات خود در قبال برجام است و طرف مقابل نیز باید به تعهدات خود پایبند باشد.  

معاون وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آمریکا در حال تخریب فضای سازنده‌ای است که برای اجرای کامل برجام ضروری است. کشور‌های اروپایی توجه داشته باشند که باید ابتدا در تهران و سپس در واشنگتن این توافق هسته‌ای را نجات دهند. اگر آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک خارج شود، دیگر هیچ کشوری با آن‌ها مذاکره نخواهد کرد. وقتی آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کند چرا باید کشوری مانند کره شمالی با آن‌ها به مذاکره بنشیند؟

عراقچی در پاسخ به این پرسش نیز که آیا ایران آماده است اجرای کامل توافق هسته‌ای را به عنوان شرطی برای گفتگو برای دیگر موضوعات مانند برنامه موشکی و مسائل غرب آسیا بپذیرد، برنامه موشکی را خارج از چارچوب برجام دانست و تاکید کرد: ما به دلایل مستحکمی این موضوعات را در مذاکره هسته‌ای نگنجاندیم. تمرکز کامل ما بر روی برنامه هسته‌ای بود تا به نتیجه برسیم. در غیر این صورت هنوز بر سر میز مذاکره نشسته بودیم.  

معاون وزیر امور خارجه کشورمان همچنین برنامه موشکی ایران را صرفا دفاعی و با هدف بازدارندگی خواند.

انتهای پیام/

مصاحبه عباس عراقچی با نشریه پرشمارگان ایتالیایی

برچسب ها: آمریکا ، برجام ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار