نجار در قم مطرح کرد:

هیچ گور دسته جمعی در مناطق زلزله زده نداشتیم/لزوم افزایش تاب آوری در جامعه

رئیس مدیریت بحران کشورگفت:جان باختگان زلزله کرمانشاه با رعایت مسائل شرعی دفن شدند،هیچ گور دسته جمعی در این مناطق نداشتیم.

هیچ گور دسته جمعی در مناطق زلزله زده نداشتیم/ضرورت افزایش تاب آوری در جامعهبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛نجار،رئیس سازمان مدیریت بحران  امروز در دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی اظهار کرد:همه افراد جان باخته در زلزله استان کرمانشاه با رعایت مسائل شرعی دفن شدند و هیچ گور دسته جمعی در مناطق زلزله زده نداشتیم.

وی افزود: زلزله 7.3 ریشتری در استان کرمانشاه، هزار و 930 روستا و هفت شهرستان را تحت تاثیر قرار داد. پس از وقوع این زلزله، ارزیابی‌های اولیه حاکی از وسعت حادثه بود و تمام امکانات کشور را برای امدادرسانی به مردم بسیج کردیم. نیروهای مسلح در مناطق زلزله زده حضور پررنگی داشتند و حدود هزار خودروی سنگین به دلیل عملیات عمرانی در این مناطق فعال شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران بیان کرد:در زلزله استان کرمانشاه، نخستین کار یعنی امداد و نجات تا ساعت 15 به پایان رسید، از همان دقایق نخست پس از زلزله، بحث نجات مردم از زیر آوار آغاز شد.

نجار با اشاره به تخریب بیمارستان‌ها در مناطق زلزله زده اظهار کرد: دو بیمارستان نوساز در منطقه زلزله زده داشتیم که تخریب شدند. حدود دو هزار مجروح به بیمارستان‌های تهران، کرج و همدان انتقال یافتند و دو هزار عمل جراحی روی مجروحین زلزله صورت گرفت.

وی ادامه داد: وظیفه امدادرسانی در روستاها در سرپل ذهاب به سپاه و در شهر به ارتش واگذار شد. 95 هزار چادر بین مردم مناطق زلزله زده توزیع کردیم و بیمارستان‌های صحرایی توسط سپاه در آن مناطق دایر شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: حضور مردم در مناطق زلزله زده بی سابقه بود، اگرچه این حضور مشکلاتی را در زمینه ترافیک به وجود آورد و مجبور می‌شدیم که به دلیل ترافیک امدادرسانی به مردم برخی از مناطق را با بالگرد انجام دهیم.

نجار با اشاره به توزیع کمک‌های بین مردم مناطق زلزله زده اظهار کرد: 54 هزار دفترچه امدادی بین مردم مناطق زلزله زده توزیع کردیم و با این دفترچه‌ها بسته‌های مواد غذایی پخش شد.

وی ادامه داد: حدود هشت هزار کانکس توسط سپاه، دو هزار کانکس توسط ارتش، هزار کانکس توسط بنیاد مسکن و سه هزار و 500 کانکس هم توسط خیرین بین مردم مناطق زلزله زده توزیع شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: گاهی مردم مناطق زلزله زده به جای کانکس پنج میلیون تومان پول گرفتند و به همین دلیل کانکس به آن‌ها داده نشد، مقداری کانکس آماده داریم و این کانکس‌ها را بین افراد نیازمند توزیع خواهیم کرد.

وی ادامه داد: 10 استان معین برای بازسازی منازل مردم در مناطق زلزله زده انتخاب شدند و کارهای خوبی در زمینه بازسازی این مناطق صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در منطقه زلزله کوهبنان 300 کانکس توزیع کردیم، همچنین 700 کانکس دیگر را به این منطقه زلزله زده انتقال دادیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه به دنبال بررسی دلایل ایجاد بحران پس از بارش برف در کشور هستیم خاطرنشان کرد: باید تاب آوری جامعه را افزایش بدهیم و این اقدام بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

انتهای پیام/ش

دیدار نجار با آیت‌الله فاضل لنکرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۶
چرا درباره اشتغال جوانان صحبتی نمیشه