فرستاده روسیه در سازمان ملل:

حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است

فرستاده روسیه در شورای امنیت سازمان ملل طی نشست غیرعلنی این شورا، به همتایانش خاطرنشان کرد حضور آمریکا در سوریه قانونی نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، در پی حمله ائتلاف آمریکایی به نیروهای طرفدار دولت سوریه، روسیه بار دیگر متذکر شده است حضور آمریکا در سوریه غیرقانونی است. با این حال، واشنگتن انجام «حملات دفاعی» به منظور دستیابی به صلح «از جایگاه قدرت» را حق خود اعلام کرده است.

سفیر روسیه در سازمان ملل متحد در نشستی غیرعلنی در شورای امنیت به همتایان غربی خود یادآور شد حضور آمریکا در سوریه «در حقیقت غیرقانونی است.» واسیلی نبنزیا همچنین تاکید کرد «هیچ کس آن‌ها را به سوریه دعوت نکرده است» و افزود اقدامات آمریکا ثبات در سوریه را که برای احقاق آن تلاش بسیاری شده است، به خطر می‌اندازد.

روز چهارشنبه، ائتلاف آمریکایی اعلام کرد چندین حمله را علیه واضع نیروهای حامی دولت سوریه در استان دیرالزور انجام داده است. این ائتلاف ادعا کرد این حملات، تلافی‌جویانه انجام شده و در پاسخ به حملات علیه گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» و مشاوران خارجی صورت گرفته است. این در حالی است که بر اساس اعلامیه وزارت دفاع روسیه، این واحد نظامی در سوریه در حال پیشروی علیه یک «سلول خفته» داعش بوده است که پس از آن ناگهان مورد حمله هوایی آمریکا قرار گرفته است. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد در این حمله، دستکم 25 نفر زخمی شده اند. همچنین، روسیه اعلام کرد ائتلاف آمریکایی قصد از این حمله را پیش‌تر با مسکو در میان نگذاشته بود.

با وجود این، آمریکا ادعا می‌کند این گروه نظامی به نیروهای دموکراتیک سوریه حمله کرده است. پنتاگون ادعا کرد نیروهای متحد دولت دمشق «واحدی به اندازه گردان تشکیل داده بودند و مجهز به توپخانه، تانک، چند سامانه موشکی و خمپاره بودند». 

انتهای پیام/

نماینده روسیه در شورای امنیت حضور آمریکا در خاک سوریه را غیرقانونی خواند

برچسب ها: روسیه ، سوریه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار