۳۵ میلیون نفر زیر چتر خدمات بیمه‌ای/مصرف قند، شکر و روغن در کشور بالاتر از متوسط جهانی است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت هم اکنون ۳۵ میلیون نفر به صورت رایگان تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار دارند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان ، دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بهره برداری از طرح‌های بهداشتی و درمانی در شهرستان رودان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح  تحول نظام سلامت ۲۴۰ کلینیک ویژه و شش هزار و ۵۰۰ مطب تخصصی و فوق تخصصی ایجاد و بیش از ۱۳۰ میلیون ویزیت با هزینه کمتر از ۳۰ هزار ریال انجام شده است.

وی با بیان این که هم اکنون ۹۶ درصد پوشش بیمه‌ای در کشور داریم، افزود: البته در صورت وجود سازمانی تحت عنوان رفاه اجتماعی به منظور شناخت افراد و قشر‌های محروم، موفقیت‌های بیشتری در ارائه خدمات تندرستی، بهزیستی و درمانی به آن‌ها خواهیم داشت.

۹۰ درصد هزینه‌ها  برای بیماران بستری از سوی دولت تامین می‌شود

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: با اجرای این طرح ۹۰ درصد هزینه‌ها در برخی موارد درمانی و دارویی و تجهیزات پزشکی برای بیماران بستری از سوی دولت تامین می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به موفقیت‌های حاصل شده در کشور در سال‌های پس از پیروزی انقلاب، گفت: در بسیاری از شاخص‌ها از جمله تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص، سلامت مادر و نوزاد و تحقیق و پژوهش پزشکی رشد قابل ملاحظه‌ای داشتیم.

وی ادامه داد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۵ هزار دانشجو داشتیم که امروز این رقم به ۲۵۰ هزار نفر رسیده و تعداد اساتید پزشکی از دو هزار و ۹۰۰ به ۱۹ هزار نفر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها هفت هزار متخصص داشتیم در حالی که در حال حاضر سالیانه هفت هزار دانشجوی پزشکی پذیرش می‌کنیم و تعداد پزشکان متخصص ۵۰ هزار نفر است.

وزیر بهداشت جایگاه ایران اسلامی از حیث تحقیق و پژوهش پزشکی را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: در این زمینه از بسیای از کشور‌های منطقه از جمله ترکیه، تمام کشور‌های عربی و رژیم اشغالگر قدس بسیار بالاتر قرار داریم.

ایران در زمینه پژوهش و تحقیق پزشکی در دنیا پانزدهم است

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: جایگاه ایران اسلامی در زمینه پژوهش و تحقیق پزشکی در منطقه اول و در دنیا پانزدهم است.

وی خاطر نشان کرد: شرایط بهداشتی و درمانی کشور قابل مقایسه با بسیاری از کشور‌های منطقه نیست و رشد و توسعه بسیاری در این حوزه داشته ایم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: البته مشکلاتی در بخش بیماری‌های غیرواگیر داریم که ناشی از بی تحرکی و مصرف ناصحیح برخی اقلام از جمله قند، شکر و روغن است.

به گفته قاضی زاه هاشمی میانگین مصرف قند، شکر و روغن در کشور بالاتر از متوسط جهانی است که باید این رویه اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: یکی از پیشرفت‌های قابل توجهی که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده، در شاخص سلامت مادر و نوزاد است.

وی اظهار کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تعداد مرگ مادر ۱۳۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده که امروز این رقم به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: اخبار علمی ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.